Audyt użyteczność e-commerce dla Big Berkey – jednego z wiodących dostawców filtrów wodnych w USA

Big Berkey dystrybuuje filtry z miłości do czystej wody. My przeprowadziliśmy audyt UX ich sklepu internetowego opartego o platformę Magento, z miłości do użytecznego i skutecznego e-commerce. Praca dla klientów, którzy traktują swój biznes poważnie i ręczą za proponowane produkty, to wspólna przyjemność, której doświadczają jedynie profesjonaliści. Pomimo pewnej pozycji jednego z trzech najprężniejszych dostawców filtrów New Millenium Concept w Stanach Zjednoczonych, Big Berkey nie chce przestać się rozwijać i stąd właśnie oferta przeprowadzenia audytu użyteczności e-sklepu, który zrealizowała nasza agencja.

1. Metody i narzędzia
Podstawą przystąpienia do prac były zdalne warsztaty z klientem, dzięki którym mogliśmy poznać specyfikę produktu, środowisko biznesowe, cele i oczekiwania względem odświeżonego e-sklepu oraz dotychczasowe opinie klientów Big Berkey. Wszystkie te informacje pozwoliły na stworzenie person kluczowych klientów, jak również na dogłębną analizę firm konkurencyjnych, wraz z mocnymi i słabymi stronami zleceniodawcy.

Audyt użyteczności został przeprowadzony metodą analizy heurystycznej i eksperckiej. Po przygotowaniu hipotez możliwych rozwiązań związanych z poprawą konwersji sklepu internetowego, wytoczyliśmy ciężkie działa narzędzi analitycznych, dzięki którym prześwietliliśmy działanie e-commerce Big Berkey w naturalnym otoczeniu jego klientów.

Dzięki oprogramowaniu Hot Jar i UsabilityTools, uzyskaliśmy obraz korzystania z e-sklepu przez klientów. Zaangażowaliśmy do tego celu usługi visitor recording i mapy ciepła, które wykazały m.in. problemy związane z uzupełnieniem checkoutu po dodaniu produktu do koszyka, jak również w doborze odpowiedniego filtra do potrzeb użytkownika.

audyt użyteczności ecommerce dla bigberkey hot jar

Kolejnym etapem analiz były badania jakościowe (ankietowe) przeprowadzone na aktualnych klientach Big Berkey oraz użytkownikach, którzy mieli kontakt ze sklepem internetowym po raz pierwszy. W tym celu wykorzystaliśmy dostępną bazę kontaktów e-sklepu i dostęp do bazy Cint, umożliwiającą zaangażowanie w przegląd e-commerce wyselekcjonowanej grupy niezależnych odbiorców. Badania części analitycznej audytu potwierdziły postawione przez nas wcześniej hipotezy. Strona e-sklepu wymagała wprowadzenia zmian kilkunastu elementów, które czyniły ofertę Big Berkey niejasną i utrudniały finalizację transakcji.

2. Poprawa elementów designu i funkcjonalności e-commerce.

W wyniku audytu użyteczności zaproponowaliśmy kosmetyczne zmiany w designie e-sklepu, które jednak znacznie wpływają na jego przejrzystość. W unowocześnieniu i odświeżeniu strony głównej zawierało się uporządkowanie jej poszczególnych elementów oraz ujednolicenie fontów. Na tym etapie zmienione zostały ikony wartości, header, rozmieszczenie filmów i innych materiałów informacyjnych oraz opinii i rekomendacji. Dzięki temu sklep Big Berkey wyzbył się chaosu panującego na stronie głównej, bez utraty jakichkolwiek istotnych z perspektywy klienta informacji. Strona główna to swoista wizytówka, której odpowiedni design jest w stanie zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do transakcji lub spowodować automatyczne zwątpienie i bezpowrotne opuszczenie sklepu internetowego. Ważnym elementem strony głównej jest również umieszczony przez nas odnośnik do intuicyjnego kreatora filtrów, dzięki któremu w szybki sposób zawężymy wybór do produktów, które odpowiadają naszym potrzebom.

ecommerce ux redesign bigberkey

Uporządkowaniu wizualnemu uległa również karta produktu. Dodaliśmy na niej zakładki dotyczące szczegółów dostawy, zwrotu i gwarancji oraz tooltipy informujące o właściwościach poszczególnych elementów, które można dodać do zamówienia filtra wody już z widoku karty produktu. Poniżej specyfikacji znajdują się niezbędne informacje produktowe oraz film związany z doborem odpowiedniego rozwiązania filtrującego dla rodziny. Dzięki optymalizacji wielkości i ujednoliceniu wykorzystywanego na stronie fontu, wiedza, którą przed zakupem powinien posiadać klient, jest osiągalna w przystępny i intuicyjny sposób. Na dole karty produktu został umieszczony blok z filtrami o zbliżonej specyfikacji – dzięki temu klient nie musi przechodzić ścieżki poszukiwań raz jeszcze.

Lista produktów wyposażona została we floatującą (poruszającą się symultanicznie wraz ze scrollowaniem strony) tabelę rozmiarów filtrów, odnośniki do artykułów związanych z doborem odpowiedniego filtrowania i szybkiego kreatora filtrów dostosowanych do oczekiwań użytkownika.

produkt big berkey ecommerce usa

Dotychczasowy checkout na stronie Big Berkey wymaga podania wszystkich danych w jednym kroku. Dochodząc do tego etapu ścieżki zakupowej, klient może być zniechęcony i lekko zdezorientowany takim widokiem. Pamiętajmy, że możliwie prosty i intuicyjny checkout niejednokrotnie wpływa na fakt dokonania transakcji lub opuszczenia koszyka zakupowego. Dokonaliśmy więc gruntownego redesignu checkoutu, dzieląc go na 6 krótkich, oddzielonych od siebie kroków. Działający w tym wypadku mechanizm psychologiczny jest podobny do tego, który możemy zaobserwować w odniesieniu do czytania książki – zdecydowanej większości z nas przyjemniej czyta się te, które podzielone są na zwarte, krótkie rozdziały. W ramach naszych prac przeprowadzony został również audyt m-commerce obejmujący badania responsywności sklepu internetowego i jego użyteczności za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

kalkulator sklep internetowy bigberkey

Nasza praca w trzech słowach: nieskazitelny design e-sklepu