eCommerce News #2

Przegląd najnowszych informacji ze świata eCommerce!

Czas na drugą część przeglądu najgorętszych newsów ze świata handlu elektronicznego. Spektakularne kooperacje i fuzje, interesujące raporty i kusząca dla małych i średnich sklepów internetowych zapowiedź od Google.

Gotowi? Jeżeli tak, to czas na kolejną część prasówki eCommerce przygotowanej przez WAYNET.

 

Grafika do drugiej prasówki ecommerce WAYNET

1) Działania marek luksusowych w świecie online. Michael Kors i Ralph Lauren na czele [RAPORT].

Rynek eCommerce staje się coraz bardziej przyjazny dla marek luksusowych. Powodem takiego stanu rzeczy jest wzrost udziału milenialsów w grupie docelowej sektora (20,2% odbiorców w wieku 25-34), co przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe i marketingowe online.

Według raportu przygotowanego przez agencję PMX, na rynku amerykańskim najlepiej w tym względzie radzi sobie Michael Kors (16% udziału w rynku online) i Ralph Lauren (13,7%).

Największy wzrost popularności strony internetowej marki należy do Gucci – +72% w perspektywie roku. Firma bryluje w tej kategorii już drugi rok z rzędu.

Odpowiadając za sprzedaż internetową w firmie oferującej dobra luksusowe trzeba zwrócić szczególną uwagę na RWD sklepu internetowego, ponieważ według raportu aż 54% wizyt w witrynach generowanych jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Z całym raportem możesz zapoznać się TUTAJ.

2) Walka Google z Amazon szansą dla małych i średnich sklepów internetowych.

Tam, gdzie walczą dwaj giganci, tam pojawia się szansa dla mniejszych przedsiębiorców. W tym wypadku mowa o e-sklepach, które mogą skorzystać na przewidywanych zmianach w Google Shopping mających być odpowiedzią na ciągłe umacnianie się Amazon’a na rynku eCommerce.

Jakie to zmiany? Google planuje wprowadzić możliwość bezpośredniego zakupu produktów z perspektywy wyników wyszukiwania. Hegemon wśród wyszukiwarek chce tym samym odebrać część rynku Amazon’owi, który swoją popularność zawdzięcza między innymi łatwości realizacji zamówienia. Jak twierdzi Kyle C. Murphy z Pepperdine Graziadio Business School – “Ludzie kupują dużo rzeczy przez Amazon, bo to dla nich łatwe. Odbiorcy nie podążają za najlepszymi cenami, ale za wygodą zakupu. W tym aspekcie Amazon dominuje, a Google próbuje za nim nadążyć”. 

Niestety usługa Google Express nie jest jeszcze dostępna w Polsce, a i na zmiany w Google Shopping trzeba będzie zapewne jeszcze nieco poczekać. Warto jednak obserwować tę walkę olbrzymów i starać się wykorzystywać ją na korzyść swojego eCommerce.

Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.

3) Adobe kontynuuje ekspansję na rynku eCommerce. Tym razem padło na platformę marketingową Marketo.

Koncern Adobe, znany przede wszystkim z oferowania takiego oprogramowania jak Photoshop, czy Illustrator, coraz śmielej zaczyna sobie poczynać na płaszczyźnie handlu elektronicznego. Po majowym zakupie platformy eCommerce Magento, tym razem włodarze Adobe sięgnęli po 4,75 miliarda dolarów, aby wykupić jeden z najpopularniejszych na świecie systemów marketing automation – Marketo. W ramach transakcji doszło również do zmian personalnych w zarządzie Adobe, ponieważ zasiadać w nim będzie dotychczasowy szef Marketo – Steve Lucas.

Więcej o przejęciu Marketo przez koncern Adobe możesz przeczytać TUTAJ.

 4) Polski rynek eCommerce B2C wart już prawie 50 miliardów złotych. Samo posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza – trzeba inwestować w jego użyteczność i wygodę [RAPORT].

Jak wskazuje raport PMR Research, polski rynek eCommerce B2C staje się niezwykle konkurencyjny. Dzieje się tak, ponieważ zdecydowana większość poważnych marek posiada już swój sklep internetowy, a dodatkowo coraz więcej zagranicznych koncernów handlu elektronicznego zaczyna operować w polskiej przestrzeni internetowej.

W jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji i nie przepaść na rynku online? Odpowiedzią jest bez wątpienia zadbanie o maksymalną użyteczność sklepu internetowego, optymalizacja aktywności marketingowych oraz rozwój działań omnichannel retail wśród firm, które prowadzą również stacjonarne punkty sprzedaży.

Tort, który można podzielić pomiędzy wszystkie podmioty eCommerce operujące w Polsce, jest naprawdę duży (wart prawie 50 miliardów złotych) i z roku na rok rośnie. Aby jednak nie przepaść w oceanie e-sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną konieczne są inwestycje i przemyślane decyzje.

Więcej o raporcie PMR przeczytasz TUTAJ.

W tym tygodniu to na tyle. Jeżeli chcesz podzielić się najświeższymi informacjami ze świata eCommerce, nie zapomnij udostępnić tego artykułu w social media. Bądź na bieżąco z naszymi nowościami i artykułami eksperckimi – polub nas na Facebook’u i obserwuj na LinkedIn! Do przeczytania! :)