eCommerce News #3

Prasówka branży eCommerce #3 Co nowego w handlu elektronicznym?

I tak oto nadszedł październik. Nawet brać studencka skończyła już wakacje. Czas wyciągać jesienno-zimowy outfit i zrobić zapasy herbat wszelakich na długie wieczory. Na szczęście branża eCommerce nie ma zamiaru zapadać w letarg, czego dowodem są naprawdę gorące newsy ze świata handlu elektronicznego, które – jak co tydzień – serwujemy dla Was na naszym blogu. Miłej lektury!

Nowości z branży handlu elektronicznego #3

1) H&M wciąż na fali wznoszącej. Główny powód? Rozwój eCommerce!

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci odzieżowych na świecie notuje kolejne wzrosty sprzedaży. Okazuje się, że kluczem do sukcesu było solidne doinwestowanie sklepu internetowego i jego ciągłe udoskonalanie. Efektem takich działań jest 32% wzrost sprzedaży internetowej.

eCommerce H&M działa aktualnie na 47 rynkach, a z czasem będzie wchodził również do kolejnych krajów na całym globie. Podsumowując trzeci kwartał sprzedaży w 2018 roku okazało się, że szwedzka firma odzieżowa notuje największy wzrost w Polsce – +18% na przestrzeni roku.

Nieprzerwane doskonalenie sklepu internetowego, dopasowanie go do potrzeb i oczekiwań klientów, rozbudowane narzędzia optymalizacyjne i zespół ok. 200 specjalistów eCommerce – to wszystko wpłynęło bardzo pozytywnie na słupki wzrostu sprzedaży internetowej całej marki. To kolejny dowód na to, że jeżeli w branży handlu internetowej się nie rozwijasz, to jednocześnie skazujesz swoją firmę na regres. H&M nie popełniło tego błędu.

Więcej o planach szwedzkiego koncernu z zakresu doskonalenia eCommerce przeczytasz TUTAJ.

2) Otwarcie się na handel z krajami sąsiednimi szansą dla polskiego eCommerce.

Aktualnie polskie sklepy internetowe koncentrują się na “kąsaniu” rynków Europy Zachodniej. Polscy e-przedsiębiorcy szczególnie upodobali sobie Wielką Brytanię i Niemcy, do których eksportują aż 35% wszystkich towarów kierowanych za granicę. Jak sugeruje PayU, z kilku względów lepiej byłoby się skupić na rozwoju sprzedaży internetowej w krajach Europy Środkowej, takich jak Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry.

Specjaliści z PayU zauważają, że stosunkowo niskie nasycenie przestrzeni internetowej e-sklepami, dynamiczny rozwój eCommerce i atrakcyjne średnie wartości koszyków w sklepach internetowych u naszych sąsiadów powodują, że rodzimy e-biznes powinien bacznie przyglądać się tamtym rynkom i możliwościom jakie oferują.

Więcej o zaletach rozsądnego podboju okolicznych rynków handlu elektronicznego przeczytasz TUTAJ.

3) Facebook wprowadza reklamy w relacjach.

Kolejna przestrzeń na Facebooku została właśnie udostępniona wszystkim reklamodawcom. Chodzi mianowicie o możliwość umieszczania przekazów promocyjnych w relacjach na portalu społecznościowym Marka Zuckerberga. Do tej pory opcja ta była dostępna jedynie dla niektórych użytkowników.

Relacje są atrakcyjnym formatem reklamowym, którego popularność rośnie z miesiąca na miesiąc. Jak donosi “Marketing przy kawie” powołując się na badania Ipsos, z relacji na przynajmniej trzech platformach korzysta regularnie 68% użytkowników, a 63% ma zamiar używać ich częściej.

Więcej o nowej przestrzeni reklamowej na Facebook’u przeczytasz TUTAJ.

Na dzisiaj to tyle. Już za tydzień kolejna porcja newsów dla pasjonatów eCommerce. Aby być na bieżąco nie zapomnij obserwować nas na LinkedIn i polubić na Facebooku :) Do przeczytania!