eCommerce News #4

Najświeższe informacje ze świata handlu elektronicznego #4.

Przed nami intensywny tydzień, bowiem już 11.10 PrestaShop Day w Warszawie – pierwsze oficjalne wydarzenie dedykowane społeczności tej platformy w Polsce. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć, o czym możecie przeczytać więcej TUTAJ. Jesteśmy również świeżo po zrealizowaniu sklepu internetowego dla Training Show Room – dystrybutora profesjonalnego sprzętu sportowego dla wiodących polskich drużyn siatkarskich i klubów Ekstraklasy.

Tyle o nas :) Czas przejść do przeglądu najnowszych wieści z rynku eCommerce. Miłej lektury!

prasówka ecommerce 4 Waynet

 1) Ceny w e-grocery spadają. Problemy e-piotripawel.pl?

Portal internetowy dlahandlu.pl opublikował kolejne wyniki monitoringu Koszyka cen, który bada i analizuje zmiany wartości koszyka 50 podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego w największych polskich sklepach z sektora e-grocery.

Za koszyk pełen najważniejszych artykułów codziennego użytku zapłaciliśmy w sklepach internetowych we wrześniu od 260 do 270 zł, czyli mniej niż w lipcu 2018 czy w porównywalnym okresie w zeszłym roku.

Ze szczegółowymi analizami można zapoznać się w tym miejscu. Najbardziej interesującym wynikiem badań są problemy sklepu internetowego Piotr i Paweł. Okazuje się bowiem, że e-sklep sieci nie posiada ponad połowy z monitorowanych przez portal produktów (przypomnijmy, że są to absolutnie podstawowe artykuły). Oprócz tego, wszystkie największe e-grocery obniżyły swoje ceny, oprócz Piotra i Pawła, który podniósł ceny w eCommerce o 25 zł względem zeszłego roku (to wynik braków towarowych i konieczności zastąpienia ich droższymi odpowiednikami).

Sklep internetowy sieci, podobnie jak placówki stacjonarne, czekają na inwestora branżowego, który ma wspomóc dalszy rozwój firmy.

Podsumowanie badań Koszyk cen wraz z komentarzem znajdziesz TUTAJ.

2) Pałac Elizejski wymaga renowacji. Środki na ten cel będą pozyskiwane m.in. dzięki otwarciu sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop.

Pałac Elizejski to ponad 300-letnia rezydencja, która jest oficjalną siedzibą prezydenta Francji, jak również miejscem posiedzeń Rady Ministrów. Koszta utrzymania i renowacji budynku są niebagatelne. Administracja Pałacu otworzyła więc sklep internetowy, przychody z którego mają zasilić budżet przeznaczony na te cele.

Oferowane w nim produkty pochodzą wyłącznie z Francji, co jest mocno akcentowane. W eCommerce zakupić można makaroniki w kolorach francuskiej flagi, kubek z wizerunkiem prezydenta, czy zegarek z charakterystycznym, trójkolorowym paskiem.

Sklep został wdrożony na francuskiej platformie eCommerce PrestaShop.

Więcej o sklepie internetowym Pałacu Elizejskiego możesz przeczytać TUTAJ.

3) Zbiór narzędzi do content marketingu.

“Content is the king” to jedno z najpopularniejszych haseł w branży marketingu internetowego ostatnich lat.

Na łamach portalu E-commerce Nation pojawił się ciekawy zbiór narzędzi do działań content marketingowych uprawianych przez e-sklepy (i nie tylko!), który może być bardzo przydatną “bazą wiedzy” dla wszystkich marketerów, którzy chcą rozpocząć przygodę z marketingiem treści.

Listę narzędzi do content marketingu znajdziesz TUTAJ.

Jeżeli chcecie być na bieżąco z naszymi najnowszymi doniesieniami z branży handlu elektronicznego, nie zapomnijcie dołączyć do nas na Facebook’uLinkedIn. Tymczasem – mamy nadzieję – do zobaczenia na PrestaShop Day w Warszawie!