eCommerce News #5

Co w ostatnim czasie wydarzyło się w świecie handlu elektronicznego?

Przed nami jeden z najgorętszych tygodni w eCommerce. Już  23.11 Black Friday, a kilka dni później (26.11) – Cyber Monday. Czy jesteście przygotowani na te wyjątkowe okazje? Najwyższy czas, aby przyszykować dla swoich klientów specjalne promocje. W dzisiejszym przeglądzie newsów ze świata handlu elektronicznego nie może zabraknąć wiadomości na ten temat, ale nie tylko wyprzedażami eCommerce żyje, zwłaszcza, że w ostatnim czasie dzieje się w e-handlu naprawdę sporo!

1) 25% Polaków przygotowuje się na zakupy w Black Friday

“Czarny piątek” i “Cyber poniedziałek” na dobre zadomowiły się na polskim podwórku. Do naszego kraju dotarły również wyprzedaże z okazji chińskiego “Dnia Singla” (11.11) a z promocji za pośrednictwem dalekowschodniego giganta AliExpress skorzystało w tym roku aż 1,4 mln. Polaków.

Według badań Santander Consumer Bank, na zakupy w przedostatnim tygodniu listopada 2018 przygotowuje się 25% mieszkańców Polski, co wskazuje na 7% wzrost w porównaniu do ubiegłego roku.

Źródło: http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/co-czwarty-polak-chce-skorzystac-z-okazji-cenowych-na-black-friday,74916.html

2) Lidl Polska wkracza na ścieżkę e-handlu?

Jak donosi portal Wiadomościhandlowe.pl, Lidl Polska planuje rozpoczęcie sprzedaży internetowej. Według doniesień portalu wskazują na to rekrutacje specjalistów związanych z e-handlem prowadzone przez spółkę, jak również komunikat o beta testach związanych z platformą eCommerce, który dostępny był do niedawna w witrynie lidl-shop.pl.

Dotychczas Lidl wprowadził sprzedaż internetową w 4 krajach Europy. Rok temu otworzył swój eCommerce dostępny na rynku czeskim, który stał się pierwszym e-sklepem sieci w Europie Środkowej. Czy teraz czas na Polskę? Na jednoznaczną odpowiedź musimy jeszcze poczekać, chociaż wiele na to wskazuje.

3) Sklep internetowy Poczty Polskiej okazał się być strzałem w dziesiątkę!

Czy tradycyjne przedsiębiorstwa, które nie słyną z nadmiernej skłonności do innowacji, powinny zainteresować się handlem internetowym? Jak najbardziej! Wskazują na to m.in. wyniki e-sklepu Poczty Polskiej, który notuje naprawdę spektakularne wzrosty sprzedaży.

Jak wynika z doniesień samej Poczty Polskiej, ich sklep internetowy w okresie od stycznia do października 2018 roku zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 17% w stosunku do roku ubiegłego. Gratulujemy!