Realizacja nowego, funkcjonalnego sklepu internetowego VISSAVI!

Realizacja sklepu internetowego dla marki z branży fashion, to zawsze nie lada wyzwanie. Tak się jednak składa, że w tworzeniu modowych e-sklepów rozsmakowaliśmy się w sposób szczególny. Wymagający klienci, duża konkurencja, konieczność stworzenia wyjątkowego, stylowego designu, to również niesamowita satysfakcja z finalnego efektu pracy. Zapoznajcie się z poszczególnymi elementami naszej pracy – od analizy UX, przez poszczególne funkcjonalności i elementy designu, aż po wdrożenie RWD na platformie PrestaShop 1.6.
 
1. Naprzeciw potrzebom VISSAVI
 
Vissavi to polska marka modowa, która od przeszło 15 lat podbija serca kobiet w nadwiślańskim kraju. Ubrania tego brandu kierowane są przede wszystkim do młodych, dynamicznych kobiet, które cenią sobie niepowtarzalny styl i wysoką jakość produktów. Nowy sklep online musiał spełniać wysokie wymagania, świadomych swoich potrzeb i oczekiwań klientek. Konieczne było przeprowadzenie audytu i redesignu sklepu internetowego, którego nowe oblicze musiało współgrać z charakterystyką firmy i odpowiadać estetyce eleganckich kolekcji fashion.  Odpowiedni projekt graficzny to jeszcze nie wszystko. Nasze specjalistki od UI/UX, przeprowadziły dogłębne analizy potrzeb i zachowań klientów, korzystając przy tym z ankiet oraz nagrywania zachowań użytkowników odwiedzających e-sklep (session recording). W efekcie tych działań powstały persony kluczowych klientów i projekty map strony. Dzięki uprzednim warsztatom zbierania wymagań ze strony VISSAVI oraz analizie konkurencji, udało nam się opracować wizerunek eleganckiego, nowoczesnego sklepu, wyposażonego w praktyczne z perspektywy użytkownika moduły, które w połączeniu z autorskim designem, uczyniły sklep przejrzystym i przyjaznym klientowi.

 

Strona glowna sklepu internetowego fashion

2. Vis a Vis użyteczności.
 
Nowy sklep VISSAVI został wyposażony w dodatkowe funkcjonalności, które ułatwiają dokonywanie wyborów produktu i ostateczną realizację zakupu. Jedną z nich jest rozbudowane filtrowanie, umożliwiające zawężenie listy produktów ze względu na cenę, rozmiar, linię i kolor. Dzięki temu, klient jest w stanie ograniczyć liczbę artykułów do tych, które w najlepszy sposób odpowiadają jego wymaganiom.
 

filtry produktow ecommerce

 
Kolejnym wprowadzonym udogodnieniem jest opcja “Sprawdź dostępność”. Zdaniem naszych UX designerów, rozwiązanie to jest szczególnie użyteczne w przypadku sklepów modowych, które prowadzą sprzedaż zarówno offline i online. Dzięki tej funkcjonalności, klienci mogą sprawdzić dostępność towaru w najbliższym butiku VISSAVI, jeżeli przed podjęciem decyzji, chcą na przykład przymierzyć wymarzoną sukienkę. Do wprowadzenia tego rozwiązania, konieczna była intergracja systemu magazynowego sklepów stacjonarnych i sklepu online. Dzięki temu rozwiązaniu, sklep internetowy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży w placówkach VISSAVI, a klienci nie będą reagować negatywnie na “brak towaru”, bo bez problemu będą mogli znaleźć miejsce, w którym go znajdą.
 

dedykowane moduly vissavi

 
Moda to nie tylko produkty, ale również określony lifestyle. Właśnie dlatego dokonaliśmy integracji i redesignu bloga VISSAVI na stronie internetowej marki. Dzięki temu, klientki będą mogły zaczerpnąć inspiracji i wiedzy ze źródła, czyli od projektantów i stylistów brandu. Jak ubrać się na studniówkę, jak dobrać odpowiednią sukienkę do swojej figury – na te i inne pytania będzie można znaleźć odpowiedź na firmowym blogu opartym o platformę WordPress, z którego bezpośrednio przedostaniemy się do sklepu online.

 

blog WordPress Vissavi

 
Kolejnym nowym elementem na stronie jest mapa butików, dzięki której klienci znajdą najbliższy ich aktualnej lokalizacji sklep, będą mogli sprawdzić dni i godziny jego otwarcia oraz uzyskają telefon kontaktowy do konkretnej placówki VISSAVI.
 

wdrożenia ecommerce mapa sklepów

 
Sklep internetowy został wdrożony w wersji RWD na platformie PrestaShop 1.6 – dzięki temu można korzystać z niego za pośrednictwem smartphona lub tabletu. Tak złożony projekt nie mógł obejść się bez pracy nad badaniami UX, odpowiednim designem i precyzyjnym wdrożeniem, które zapewniają pełną użyteczność i funkcjonalność sklepu. Jesteśmy przekonani, że nowy wizerunek uznanego brandu modowego, spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientek.