Wybór platformy sklepowej: open-source vs SaaS

Kiedy masz już pomysł na sklep internetowy lub jesteś nie zadowolony z obecnie wykorzystywanego oprogramowania, przychodzi moment, w którym trzeba się zastanowić nad wyborem odpowiedniego rozwiązania technicznego. Open-source czy Saas? – to pytanie, które wymaga odpowiedzi już na samym początku drogi prowadzącej do powstania strony sprzedażowej.

info

Wiele zależy od wielkości firmy i przyszłych planów związanych z biznesem. Rozwiązania SaaS polecane są małym firmom, które nie planują w przyszłości spektakularnego rozwoju. Zaletą SaaS jest przeniesienie wszystkich działań do chmury internetowej, dlatego nie musisz posiadać własnego serwera. Korzystanie z tego rozwiązania wymaga jednak płacenia comiesięcznego abonamentu. Dzierżawione oprogramowanie posiada wiele funkcji, jednak jego minusem jest fakt, że oferowane rozwiązania są dostępne dla wszystkich firm z niego korzystających . Ciężko więc będzie się wyróżnić, a słaba elastyczność systemu ogranicza możliwości późniejszych, specyficznych wdrożeń. Jeśli planujesz w przyszłości rozwój sklepu, rozwiązanie może okazać się niewystarczające.
Sklepy wykorzystujące rozwiązania open-source są natomiast polecane firmom, które planują rozwój i skalowanie swojego sklepu. Przykładem open-source może być Prestashop 1.6, czyli darmowe oprogramowanie e-commerce. Platformy tego typu pozwalają na stworzenie własnego sklepu bez konieczności płacenia comiesięcznego abonamentu. Są one elastyczne, pozwalają dostosować stronę do własnych potrzeb i wymagań. Wadą tego rozwiązania może być fakt, że konieczne będzie znalezienie dobrych wdrożeniowców, którzy pomogą w stworzeniu sklepu internetowego. Ważne jest, aby odnaleźć dobrą, zewnętrzną firmę, która skupi się na całościowych działaniach. Dzięki temu powstanie sklep, który rzeczywiście generuje zysk. Deweloperzy, którzy zajmują się przystosowaniem systemu i mają odpowiednią wiedzę, mogą stworzyć stronę, która zdecydowanie wyróżni się na tle konkurencji. Jeśli zaprojektują ją w odpowiedni sposób, możliwe będzie rozwijanie platformy i wzbogacanie jej o dodatkowe moduły.
Platformy typu Prestashop 1.6 wymagają posiadania własnego serwera, ale dzięki temu mamy łatwy dostęp do kodu i możliwość skalowania sklepu internetowego.

SaaS vs open-source – porównanie 5 elementów

 

saas_vs_opensource

 

Przykładem sklepu internetowego, który powstał w oparciu o platformę Prestashop 1.6 jest www.aryon.pl. Aryton to polska marka, która już od 25 lat tworzy elegancje kolekcje ubrań dla kobiet ceniących dobry styl. Dzięki nowoczesnym projektom i materiałom najwyższej jakości, marka zdobyła uznanie wśród najbardziej wymagających klientek. Kolekcje Aryton z roku na rok zyskują aprobatę coraz większego grona kobiet. To wszystko dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii i działaniom marketingowym prowadzonym poprzez różne kanały komunikacji.

Przez ostatnie klika miesięcy wspólnie z Arytonem pracowaliśmy nad nową odsłoną ich e-sklepu. Współpraca zaowocowała  szerokimi zmianami w architekturze informacji i w wyglądzie strony – począwszy od formularza rejestracji, poprzez wielkość prezentowanych zdjęć, możliwość szybkiego podglądu i wykorzystanie schowka, aż do optymalizacji formularza zakupu. Wyeliminowaliśmy błędy, nadając serwisowi charakter intuicyjnego i prostego w obsłudze. Analiza konkurencyjnych firm i ich działań, pozwoliła na zaobserwowanie specyficznych w branży trendów i rozwiązań, co usprawniło proces przeprojektowywania informacji na stronie i wdrażania nowej funkcjonalności serwisu. Sklep został połączony z stroną wizerunkową

 

header strony internetowej

Waynet e-commerce solutions

Potrzebujesz porady?

Napisz lub zadzwoń do nas:

+48 12 287 15 25

kontakt@waynet.pl