Przejdź do treści
logo logo

Integracja PrestaShop z zewnętrznym systemem


Jedną z największych zalet PrestaShop jako systemu open source jest możliwość elastycznej integracji z niemal każdym zewnętrznym oprogramowaniem.

Sprawdź, które z integracji najlepiej pasują do Twojego biznesu i na co warto zwrócić uwagę podczas integracji, aby zapewnić sprawną wymianę danych i pełną funkcjonalność systemu.

logo

Integracja z PrestaShop będzie dla Ciebie kluczowa, jeśli…

Chcesz połączyć swój sklep z kluczowymi narzędziami


Na przykład z zewnętrznym oprogramowaniem, aby usprawnić zarządzanie danymi i procesami.

Twoja obecna integracja sprawia problemy


Napotykasz problemy techniczne, które zakłócają działanie sklepu i potrzebujesz optymalizacji.

Planujesz stworzyć własną integrację


Masz aplikację, którą chcesz udostępniać posiadaczom PrestaShop jako gotowe rozwiązanie.

logo

5 kluczowych porad od Waynet na temat integracji PrestaShop z zewnętrznymi systemami

01.

Integracja po API PrestaShop

+
PrestaShop oferuje rozbudowane API, które umożliwia wymianę niemal wszystkich standardowych danych e‑commerce. Można je również rozszerzać o dodatkowe, niestandardowe elementy, na przykład umożliwiając zapisanie i przetwarzanie dodatkowych informacji podanych przez klientów. W tego typu integracjach kluczowe jest, aby większość prac programistycznych odbywała się po stronie systemu, z którym integrujemy PrestaShop. W Waynet pełnimy wtedy rolę konsultantów, wskazując odpowiednie endpointy w API, rozbudowując je po stronie PrestaShop i pomagając w testach. Trzeba jednak pamiętać, że przy dużej skali działania, integracje oparte wyłącznie na API mogą generować problemy wydajnościowe, dlatego w Waynet najczęściej rekomendujemy następną metodę.
02.

Integracja z zewnęrznym API

+
Integracja z zewnętrznym API to najbardziej elastyczny sposób łączenia PrestaShop z innymi systemami. Jeśli dany system posiada dobrze udokumentowane API, można stworzyć moduł, który zapewni pełną kontrolę nad zakresem wymiany danych, wydajnością i zabezpieczeniami. Tego typu rozwiązanie pozwala na integrację niestandardowych elementów i daje większe możliwości personalizacji. W Waynet preferujemy tę metodę, ponieważ gwarantuje pełną kontrolę nad procesem i daje możliwość rozbudowy w przyszłości.
03.

Wykorzystanie gotowych integratorów

+
Na rynku dostępnych jest wiele gotowych integratorów do PrestaShop, które obsługują różne systemy. Mogą one występować zarówno w formie modułów do PrestaShop, jak i narzędzi łączących się z API platformy. Jeśli funkcje takiego integratora odpowiadają potrzebom Twojego sklepu, warto rozważyć jego wdrożenie, ponieważ zazwyczaj jest to znacznie tańsze rozwiązanie niż tworzenie dedykowanej integracji. Należy jednak pamiętać, że gotowe integratory często nie pozwalają na modyfikacje, a w razie awarii jesteś zależny od producenta. Może to utrudniać szybką reakcję na problemy i ograniczać możliwość rozbudowy integracji według indywidualnych potrzeb.
04.

Integracja po plikach

+
Alternatywną metodą integracji PrestaShop z zewnętrznym systemem jest wymiana danych za pomocą plików XML lub CSV. Jest to stosunkowo prosty i tani sposób integracji, który sprawdza się w wielu przypadkach. Jednak przy dużych ilościach danych, takich jak tysiące SKU lub setki zamówień dziennie, może on znacząco obciążać sklep. Proces przetwarzania, generowania i odczytywania plików przez zewnętrzne systemy jest wolniejszy, co sprawia, że aktualizacje, np. stanów magazynowych, mogą nie być wyświetlane w czasie rzeczywistym.
05.

Logi, mechanizm różnicowy i obsługa błędów

+
W integracjach istnieje wiele dobrych praktyk, które często są pomijane, zwłaszcza w gotowych rozwiązaniach. Trzy kluczowe elementy, na które warto zwrócić uwagę, to:
  • Logi – każda synchronizacja i połączenie z zewnętrznym systemem powinno być odnotowywane w logach. W przypadku błędu ważne jest zapisywanie szczegółowych informacji o tym, co i kiedy nie zadziałało, co ułatwi diagnostykę i naprawę ewentualnego problemu.
  • Mechanizm różnicowy – zamiast przesyłać wszystkie dane za każdym razem, warto wdrożyć mechanizm różnicowy, który przesyła jedynie te informacje, które zmieniły się od ostatniej synchronizacji. To znacznie przyspiesza proces wymiany danych i zmniejsza obciążenie serwera.
  • Obsługa błędów – należy dobrze przemyśleć, jak sklep powinien reagować w przypadku błędów po stronie zewnętrznego systemu lub jego niedostępności. Warto opracować strategie, które pozwolą na minimalizację zakłóceń w działaniu sklepu.
logo

Systemy, z którymi integrowaliśmy PrestaShop

integration logo
integration logo
integration logo
integration logo
integration logo
integration logo
integration logo
integration logo
integration logo

Skontaktuj się z nami, aby omówić integrację PrestaShop

Czy chcesz zintegrować PrestaShop z systemami takimi jak ERP, CRM, systemy płatności lub innymi narzędziami e-commerce? Niezależnie od tego, czy potrzebujesz gotowej integracji, czy indywidualnie zaprojektowanego rozwiązania, mamy doświadczenie w tworzeniu niezawodnych i efektywnych połączeń. Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły i przygotować ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

waynet icon

Wypełnij formularz zgłoszeniowy




    Zadzwoń do nas: +48 794 409 455 Napisz do nas: ask@waynet.pl