Platforma e-commerce odpowiadająca potrzebom biznesu

Platformy e-commerce B2B to rozwiązanie, które umożliwia sprostanie zmieniającym się wymaganiom współczesnego biznesu. Coraz więcej osób realizujących hurtowe zakupy dla swoich firm, decyduje się na finalizację transakcji za pośrednictwem sklepu internetowego. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę właściciel firmy AllBag, specjalizującej się w kompleksowej obsłudze z zakresu produkcji i dystrybucji ekologicznych toreb reklamowych.

allbag ecommerce platforma b2b
strona główna po ux design ecommerce

Cel? Zwiększenie użyteczności ecommerce B2B

Przedsiębiorstwo charakteryzuje się bardzo szeroką gamą oferowanych produktów, które dostosowywane są do najbardziej wyszukanych oczekiwań klientów. Celem naszego projektu było zwiększenie użyteczności sklepu internetowego, dostosowanie go do potrzeb klientów i zapewnienie pełnej funkcjonalności w zakresie procesu zakupowego.

ux audyt allbag

Analiza funkcjonalności sklepu internetowego

Prace nad e-commerce dla AllBag rozpoczęliśmy od analizy danych i ruchów na stronie przy pomocy Google Analytics - to absolutnie podstawowy krok w procesie późniejszego dostosowywania strony z uwzględnieniem zasad user-centered design. Kolejnym krokiem było zaangażowanie zaawansowanych narzędzi analitycznych, za pośrednictwem których powstały mapy ciepła strony.

Analizy

Rejestrowaliśmy również wizyty użytkowników (session recording) na bazie 50 000 osób odwiedzających sklep. Ostatnią częścią badań był audyt użyteczności przeprowadzany metodą analizy heurystycznej, sprawdzający zgodność sklepu z kanonami projektowania użytkowego. W wyniku audytu opisano poważne błędy: m.in. dodanie do koszyka produktu niedostępnego w magazynie uniemożliwiało zakup produktów dostępnych. Na podstawie analizy danych ilościowych z Google Analytics oraz danych o zachowaniu użytkowników na stronie uzyskanym dzięki Usability Tools, stworzona została szczegółowa makieta nowej wersji sklepu przy zachowaniu dotychczasowej koncepcji graficznej.

allbag b2b platforma wdrożenie prestashop wysoka konwersja
allbag b2b sklep internetowy karta produktu

Audyt user experience

Podczas zakupów hurtowych, klienci biznesowi wymagają precyzyjnych danych dotyczących produktu. Z tego też powodu karta produktowa w sklepie internetowym AllBag zawiera szczegółowe informacje o konkretnej torbie oraz jej właściwościach, opinie klientów i zakładkę “Nadruk”, która umożliwia zamówienie torby z wybranym tekstem lub grafiką poprzez funkcjonalny, minimalistyczny formularz.

wdrożenie platformy internetowej b2b kontakt

Karta produktu w sklepie internetowym

W procesie zakupowym B2B pierwsze skrzypce gra wiarygodność firmy i komplet informacji, które możemy zebrać na temat usługodawcy już przy pierwszym kontakcie ze stroną. Z tych właśnie powodów na stronie AllBag znajdują się rozbudowane zakładki “O nas” i “Kontakt”. W pierwszej z nich znajdziemy informacje m.in. o historii firmy, certyfikatach i nagrodach, referencjach, polityce i odpowiedzialności społecznej firmy oraz profilu działalności. Wszystkie te elementy budują obraz AllBag jako wiarygodnego partnera biznesowego. W zakładce “Kontakt” znajdziemy precyzyjne dane kontaktowe osób odpowiedzialnych za poszczególne etapy realizacji zamówienia. Dzięki temu użytkownik korzystający z serwisu może skontaktować się bezpośrednio z pracownikiem obsługującym konkretny dział. Dodatkowo w zakładce znajdziemy formularz kontaktowy odsyłający do Biura Obsługi Klienta i zintegrowaną z Google Maps, mapę dojazdu do sklepu i siedziby AllPrints. Zobacz online

Nasza praca w trzech słowach:

Skuteczny e-commerce B2B

Z pośród Plany 40 firm, którym wysłałem zapytanie na wdrożenie sklepu internetowego, ta firma jako jedyna stworzyła bardzo dobry audyt moich potrzeb, zaproponowała wiele rozwiązań, zbadała konkurencje. Obsługa po realizacji sklepu bardzo dobra, na bieżąco tworzymy nowe rozwiązania, dzięki którym sklep przynosi coraz większe zyski.

Tomasz Woźniak. Właściciel AllBag