Lokalna firma jubilerska o globalnych ambicjach

ANIMALKINGDOM to marka, która przebojem weszła na polski rynek jubilerski i z miesiąca na miesiąc umacnia na nim swoją pozycję. Historia firmy sięga 2011 roku, kiedy to dwie przyjaciółki ze studiów na łódzkiej ASP, postanowiły przekuć pasję, marzenia i wiedzę w biznes, oferując nieszablonową, personalizowaną biżuterię nawiązującą w swoich motywach do natury. ANIMALKINGDOM jest przedsiębiorstwem mocno bazującym na wartościach, spośród których na pierwszy plan wybija się tworzenie bliskich relacji z osobami wchodzącymi w kontakt z marką - zarówno z partnerami biznesowymi, jak i ze współpracownikami, oraz - przede wszystkim - z klientami. Podejście to podzielamy również w WAYNET, więc od razu przypadło nam ono do gustu i już od pierwszego kontaktu byliśmy przekonani, że ten projekt musi zakończyć się pełnym sukcesem.

Logo internetowego sklepu jubilerskiego Animal Kingdom
strona główna jubilerskiego e-sklepu PrestaShop

Piękne zwierzęta w królestwie eCommerce

Niech nie zmyli Was lokalny charakter firmy, ścisłe przywiązanie do wartości i sympatyczna, rodzinna aura otaczająca zespół ANIMALKINGDOM. To naprawdę prężnie działający biznes, który posiada dziesiątki tysięcy sympatyków w Polsce i zagranicą oraz zalicza dynamiczny rozwój w niemal każdym kolejnym miesiącu działalności. Wyjątkowy produkt, wymagający klienci i artystyczny rys całego projektu. Wyzwanie tyle ekscytujące, co niełatwe.

Jako twórcy sklepu internetowego ANIMALKINGDOM musieliśmy poczuć klimat firmy i jej klientów. Naszym zadaniem było oddanie w ręce zamawiającego sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop, który estetycznie będzie odpowiadał charakterowi marki oraz będzie wyróżniał się pełną użytecznością, wydajnością i bezpieczeństwem. Zastosowaliśmy w tym celu szereg rozwiązań, o których przeczytacie poniżej.


karta produktu w jubilerskim sklepie internetowym na PrestaShop

Ciepły, estetyczny design z handmade'owym charakterem

ANIMALKINGDOM stara się trzymać z dala od masowej produkcji, nadając swojej biżuterii wyjątkowego charakteru. Każda ozdoba wyrabiana jest ręcznie w łódzkiej manufakturze, przez co jest nośnikiem indywidualnej, małej historii. Design sklepu musiał odpowiadać wartościom, które przyświecają firmie i jej klientom oraz istocie nieszablonowego produktu. Zanim jednak przeszliśmy do projektowania graficznego, wspólnie z ANIMALKINGDOM wypracowaliśmy makietę sklepu internetowego, która odpowiadała oczekiwaniom zleceniodawcy, spełniała dobre praktyki użyteczności oraz była zoptymalizowana pod kątem platformy, na której miała zostać wdrożona, a mianowicie PrestaShop.

Strona główna internetowego sklepu jubilerskiego

Nie jest tajemnicą, że główną wizytówką eCommerce jest strona główna sklepu. To najczęstszy landing page, od którego potencjalni klienci rozpoczynają eksplorację e-sklepu. Z tego też względu strona główna musi być zachęcająca i przejrzysta, kierując użytkownika w pożądane miejsca w sklepie. Nie inaczej ma się rzecz w sklepie internetowym ANIMALKINGDOM. Pierwsze co rzuca się w oczu po przejściu na stronę sklepu, to duży slider i intuicyjne, poziome menu typu "dropdown". Poniżej znaleźć można odnośniki do produktów, które ostatnio pojawiły się w sklepie, odnośnik do kreatora personalizacji biżuterii, informacje o marce i jej historii, opinie klientów ("social proof") oraz miniatury zdjęć z Instagrama, które zostały opatrzone odpowiednim hashtagiem.

Makieta sklepu i karta produktu PrestaShop
Personalizacja produktu w eCommerce AnimalKingdom

Kreator produktu

Wisienką na torcie sklepu internetowego ANIMALKINGDOM jest kreator produktu. Jego wdrożenie było niezbędne, aby eCommerce odpowiadał temu, z czego słynie firma, a mianowicie personalizowanej biżuterii nawiązującej do motywów natury. Kreator pozwala, w zależności od typu ozdoby, na dobór zawieszki, łańcuszka, chwościka i opcjonalne dodanie graweru do biżuterii. Dzięki temu klient może stworzyć swój wymarzony produkt już z perspektywy karty produktowej i to w wyjątkowo łatwy sposób.

Sklep wyposażony jest w jeszcze jeden element personalizujący, a mianowicie możliwość dodania pudełka prezentowego i odręcznie napisanej karteczki z wybranym przez klienta tekstem. Opcja ta możliwa jest do wyboru z perspektywy check-out'u. Jeżeli natomiast użytkownik chce zrobić komuś bliskiemu prezent, ale nie może zdecydować się na konkretny produkt, to wdrożyliśmy również możliwość zakupu kart podarunkowych w formie elektronicznej lub fizycznej.

Wyszukiwanie produktów ANIMALKINGDOM sklep internetowy

Wyszukiwarka i wdrożenie sklepu PrestaShop

eCommerce ANIMALKINGDOM wyposażony jest również w nietypową dla PrestaShop wyszukiwarkę produktów. Już po kliknięciu w "lupkę" otrzymujemy sugestie najpopularniejszych wyszukiwań, a po wpisaniu pierwszych liter ("type ahead") nazwy produktu wyświetlane są najlepiej pasujące do zapytania produkty wraz z miniaturami.

Sklep internetowy został wdrożony na platformie PrestaShop. Po raz kolejny udowodniliśmy na co stać tę platformę w momencie, w którym trafi ona w ręce odpowiednich developerów. Całość realizacji możesz zobaczyć tutaj - Zobacz online

Nasza praca w trzech słowach:

Wyjątkowy sklep jubilerski