Z miłości do wody. Z miłości do skutecznego e-commerce.

Big Berkey dystrybuuje filtry z miłości do czystej wody. My przeprowadziliśmy audyt UX ich sklepu internetowego opartego o platformę Magento, z miłości do użytecznego i skutecznego e-commerce. Praca dla klientów, którzy traktują swój biznes poważnie i ręczą za proponowane produkty, to wspólna przyjemność, której doświadczają jedynie profesjonaliści. Pomimo pewnej pozycji jednego z trzech najprężniejszych dostawców filtrów New Millenium Concept w Stanach Zjednoczonych, Big Berkey nie chce przestać się rozwijać i stąd właśnie oferta przeprowadzenia audytu użyteczności e-sklepu, który zrealizowała nasza agencja.

big berkey water filters logo for ecommerce agency Waynet
ecommerce home&living big berkey wdrożenie

Metody i narzędzia.

Podstawą przystąpienia do prac były zdalne warsztaty z klientem, dzięki którym mogliśmy poznać specyfikę produktu, środowisko biznesowe, cele i oczekiwania względem odświeżonego e-sklepu oraz dotychczasowe opinie klientów Big Berkey. Wszystkie te informacje pozwoliły na stworzenie person kluczowych klientów, jak również na dogłębną analizę firm konkurencyjnych, wraz z mocnymi i słabymi stronami zleceniodawcy. Audyt użyteczności został przeprowadzony metodą analizy heurystycznej i eksperckiej. Po przygotowaniu hipotez możliwych rozwiązań związanych z poprawą konwersji sklepu internetowego, wytoczyliśmy ciężkie działa narzędzi analitycznych, dzięki którym prześwietliliśmy działanie e-commerce Big Berkey w naturalnym otoczeniu jego klientów.

audyt ecommerce agencja Waynet

Hot Jar, UsabilityTools, Cint

Dzięki oprogramowaniu Hot Jar i UsabilityTools, uzyskaliśmy obraz korzystania z e-sklepu przez klientów. Zaangażowaliśmy do tego celu usługi visitor recording i mapy ciepła, które wykazały m.in. problemy związane z uzupełnieniem checkoutu po dodaniu produktu do koszyka, jak również w doborze odpowiedniego filtra do potrzeb użytkownika. Kolejnym etapem analiz były badania jakościowe (ankietowe) przeprowadzone na aktualnych klientach Big Berkey oraz użytkownikach, którzy mieli kontakt ze sklepem internetowym po raz pierwszy. W tym celu wykorzystaliśmy dostępną bazę kontaktów e-sklepu i dostęp do bazy Cint, umożliwiającą zaangażowanie w przegląd e-commerce wyselekcjonowanej grupy niezależnych odbiorców. Badania części analitycznej audytu potwierdziły postawione przez nas wcześniej hipotezy. Strona e-sklepu wymagała wprowadzenia zmian kilkunastu elementów, które czyniły ofertę Big Berkey niejasną i utrudniały finalizację transakcji.

Poprawa elementów designu i funkcjonalności e-commerce.

W wyniku audytu użyteczności zaproponowaliśmy kosmetyczne zmiany w designie e-sklepu, które jednak znacznie wpływają na jego przejrzystość. W unowocześnieniu i odświeżeniu strony głównej zawierało się uporządkowanie jej poszczególnych elementów oraz ujednolicenie fontów. Na tym etapie zmienione zostały ikony wartości, header, rozmieszczenie filmów i innych materiałów informacyjnych oraz opinii i rekomendacji. Dzięki temu sklep Big Berkey wyzbył się chaosu panującego na stronie głównej, bez utraty jakichkolwiek istotnych z perspektywy klienta informacji. Strona główna to swoista wizytówka, której odpowiedni design jest w stanie zainteresować potencjalnego klienta i zachęcić go do transakcji lub spowodować automatyczne zwątpienie i bezpowrotne opuszczenie sklepu internetowego. Ważnym elementem strony głównej jest również umieszczony przez nas odnośnik do intuicyjnego kreatora filtrów, dzięki któremu w szybki sposób zawężymy wybór do produktów, które odpowiadają naszym potrzebom.

mapa kliknięć i ciepła ecommerce
audyt ecommerce Magento karta produktu

Ułatwienie nawigacji w e-commerce

Uporządkowaniu wizualnemu uległa również karta produktu. Dodaliśmy na niej zakładki dotyczące szczegółów dostawy, zwrotu i gwarancji oraz tooltipy informujące o właściwościach poszczególnych elementów, które można dodać do zamówienia filtra wody już z widoku karty produktu. Poniżej specyfikacji znajdują się niezbędne informacje produktowe oraz film związany z doborem odpowiedniego rozwiązania filtrującego dla rodziny. Dzięki optymalizacji wielkości i ujednoliceniu wykorzystywanego na stronie fontu, wiedza, którą przed zakupem powinien posiadać klient, jest osiągalna w przystępny i intuicyjny sposób. Na dole karty produktu został umieszczony blok z filtrami o zbliżonej specyfikacji – dzięki temu klient nie musi przechodzić ścieżki poszukiwań raz jeszcze. Lista produktów wyposażona została we floatującą (poruszającą się symultanicznie wraz ze scrollowaniem strony) tabelę rozmiarów filtrów, odnośniki do artykułów związanych z doborem odpowiedniego filtrowania i szybkiego kreatora filtrów dostosowanych do oczekiwań użytkownika.

audyt ecommerce dla Magento

Skuteczniejszy checkout.

Dotychczasowy checkout na stronie Big Berkey wymagał podania wszystkich danych w jednym kroku. Dochodząc do tego etapu ścieżki zakupowej, klient może być zniechęcony i lekko zdezorientowany takim widokiem. Pamiętajmy, że możliwie prosty i intuicyjny checkout niejednokrotnie wpływa na fakt dokonania transakcji lub opuszczenia koszyka zakupowego. Dokonaliśmy więc gruntownego redesignu checkoutu, dzieląc go na 6 krótkich, oddzielonych od siebie kroków. Działający w tym wypadku mechanizm psychologiczny jest podobny do tego, który możemy zaobserwować w odniesieniu do czytania książki – zdecydowanej większości z nas przyjemniej czyta się te, które podzielone są na zwarte, krótkie rozdziały. W ramach naszych prac przeprowadzony został również audyt m-commerce obejmujący badania responsywności sklepu internetowego i jego użyteczności w urządzeniach mobilnych.

Nasza praca w trzech słowach:

Nieskazitelny design e-sklepu