Click fashion - wygoda i elegancja...także online!

Click Fashion to uznana marka z branży fashion, która od 18 lat dba o elegancję i wygodę klientek z całej Polski. Gdy firma tego pokroju zgłasza się do Twojej agencji e-commerce, to wiesz, że stoi właśnie przed Tobą spore wyzwanie. Szczególnie dlatego, że projekt obejmował rozbudowaną platformę sprzedaży e-commerce B2C i B2B. Działalność Click Fashion to synonim dbałości o potrzeby i oczekiwania klientek. Polski producent odzieży charakteryzuje się wysoką jakością tworzonych ubrań i różnorodnością kolekcji, czym zdobył szczere zaufanie oraz uznanie kobiet lubiących zarówno klasyczne kroje, jak również nuty nieszablonowości w modzie. Ich kolekcje znaleźć można w firmowych salonach stacjonarnych, multibrandowych butikach partnerskich i oczywiście….w sklepie internetowym w odsłonie B2C i B2B!

prestashop wdrożenie sklepu odzieżowego
realizacja sklepu internetowego fashion

Sklep internetowy - wizytówka firmy i przewaga konkurencyjna

Celem współpracy z Click Fashion było stworzenie sklepu internetowego, który stałby się wizytówką i przewagą konkurencyjną firmy na wymagającym rynku oraz nadanie platformie nowoczesnego, przyjaznego klientkom charakteru. Osiągnięcie tych założeń wymagało od nas pracy na kilku poziomach. Nasza współpraca rozpoczęła się od warsztatów z klientem, analizy konkurencji i badań scenariuszowych UX, które doprowadziły do stworzenia person kluczowych klientów, a następnie wypracowania mapy i makiet e-sklepu. Kolejnym etapem było projektowanie graficzne designu e-commerce z uwzględnieniem charakteru marki i branży, w której funkcjonuje. Ostatecznie dokonaliśmy migracji sklepu z platformy Magento na PrestaShop i objęliśmy projekt stałą opieką z zakresu IT i hostingu e-commerce.

prestashop e-sklep fashion b2c i b2b

Badania i analizy UX w służbie skuteczności e-commerce

Przystępując do realizacji projektu, rozpoczęliśmy od kilkuetapowych badań związanych z wymaganiami klienta, zachowaniem konkurencji i użytkowników e-sklepu (zarówno tych indywidualnych, jak i biznesowych). Przeprowadzając warsztaty z klientem otrzymaliśmy informacje dotyczące mocnych i słabszych stron Click Fasion oraz oczekiwań i wymagań związanych z e-sklepem w wersji b2b i b2c.Na podstawie zdobytej wiedzy przystąpiliśmy do badań scenariuszowych z klientami e-commerce. Na tym etapie wykorzystaliśmy narzędzie do badań UX Usability Tools wraz z udostępnianą bazą użytkowników Cint. Kolejną częścią prac było stworzenie map strony, a następnie makiet i przystąpienie do projektowania graficznego. Prace UX były rozbudowane zdecydowanie bardziej niż w przypadku większości realizowanych projektów, ponieważ wdrożenie dotyczyło dwóch wersji e-commerce - B2B i B2C. Musieliśmy więc brać pod uwagę charakterystykę zachowań zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Platforma Click fashion dla klientów indywidualnych

W części B2C na uwagę zasługuje rozbudowana karta produktu, która charakteryzuje się wysoką użytecznością, czytelnością informacji, jak również skłania do zwiększania wartości zamówienia. Wartymi zaznaczenia elementami tej części sklepu internetowego są:

  1. floatujący opis produktu, który podczas scrollowania pozostaje w widocznym dla klienta miejscu
  2. opis produktu wraz z danymi rozmiarowymi modelki i prezentowanym przez nią ubraniem
  3. wyświetlany po kliknięciu skład produktu, tabela rozmiarów i miniatury dostępnych wersji kolorystycznych
  4. informacja o dostępności i ostatnich sztukach danego produktu
  5. przejście z karty produktu bezpośrednio do polecanego przez stylistów Click Fashion zestawu

Oprócz tego, sklep wyposażony jest w stylową i przede wszystkim funkcjonalną wyszukiwarkę, która w czasie rzeczywistym do wpisywanego hasła prezentuje skojarzone produkty. Dodatkowymi, zwracającymi uwagę elementami są lookbook Click Fashion dostarczający inspiracji klienktom oraz prezentacja kategorii sklepu w formie kafelek. Wszystkie te składowe tworzą nowoczesny, elegancki i przyjazny użytkownikowi e-sklep z wysokiej jakości ubraniami dla kobiet.

wdrożenie sklepu internetowego prestashop click fashion
profesjonalna platforma b2b i b2c click fashion

Sklep internetowy dla klientów biznesowych (B2B)

Jeszcze więcej funkcjonalności ułatwiających użytkowanie, przewidziane zostało w wersji B2B platformy e-commerce Click Fashion. Ponieważ nasz klient obsługuje nie tylko sklep internetowy i własne placówki stacjonarne, ale również realizuje zamówienia zaprzyjaźnionych biznesowo butików multibrandowych, prostota korzystania ze sklepu B2B była niezwykle istotna. W skład jej funkcjonalności weszły:

  1. system lojalnościowy (automatyczne definiowanie progów rabatowych, powiadomienia dla klienta o osiągnięciu progu, przypisywanie stałego rabatu określonym klientom)
  2. system dropshippingowy umożliwiający zamawianie towaru bezpośrednio do odbiorcy
  3. bazę materiałów marketingowych i cenników dostępnych partnerom biznesowym zaraz po zalogowaniu do platformy
  4. generator zamówień w formie pliku PDF

...oraz wiele innych udogodnień oferowanych przez platformę B2B Click Fashion.

zaawansowane funkcje prestashop

Kompleksowe wdrożenie funkcjonalnego e-sklepu

Całość sklepu internetowego B2C i B2B została zintegrowana z systemem magazynowo-księgowym Retilia i wdrożona na platformie PrestaShop 1.6. Nasze prace obejmowały badania UX, tworzenie map i makiet sklepu, projektowanie graficzne i wdrożenie całości platformy. Sklep internetowy Click Fashion objęliśmy stałym utrzymaniem IT i supportem oraz usługą hostingową, zoptymalizowaną pod e-sklepy działające na PrestaShop. Zobacz online

Nasza praca w trzech słowach:

Elegancka platforma

e-commerce