Wzór do naśladowania pod kątem profesjonalnego podejścia do sprzedaży internetowej

Drogeria Pigment znana jest na krakowskim rynku kosmetycznym od dawna. Swoją lokalną popularność zawdzięcza wyjątkowemu podejściu do obsługi klienta, profesjonalizmowi oraz bardzo szerokiemu asortymentowi niszowych kosmetyków naturalnych, ekologicznych i wegańskich. Marka od kilku lat prowadzi również sprzedaż internetową, do której podchodzi w sposób równie kompleksowy jak do działalności offline. W niedługim czasie podbiła serca klientów eCommerce, zdobywając tysiące wiernych fanek (i fanów) w całej Polsce. Wraz z popularnością przyszły kolejne wyzwania wiążące się z koniecznością przebudowy sklepu i udoskonalenia działań marketingowych. Do pomocy w obu tych misjach zostali wezwani nasi specjaliści, a oto wyniki naszej kooperacji.

Logo drogerii pigment
miniaturka case study drogeria pigment

Audyt UX sklepu internetowego i audyt komunikacji marki

Już pierwsze spotkanie z właścicielami i zespołem Drogerii Pigment umocniło nas w przekonaniu, że praca przy tym projekcie będzie czymś wyjątkowym. Błysk w oku, pasja, zaangażowanie, zrozumienie potrzeb i wyzwań stojących przed firmą oraz otwartość na nowości i udoskonalenia - wszystkiego tego doświadczyliśmy podczas kompleksowego omawiania projektu. Był to wystarczający dowód na to, że rozpoczęliśmy właśnie misję, która będzie nie tylko olbrzymim wyzwaniem, ale też przyjemnością pracy z profesjonalistami.

Współpraca z Drogerią Pigment rozpoczęła się od warsztatów z zamawiającym, audytem UX eCommerce oraz analizą kanałów i metod komunikacji marki. W ramach audytu przeprowadziliśmy analizę użyteczności e-sklepu, wędrówkę poznawczą oraz badania na podstawie listy kontrolnej, czego wynikiem był rozbudowany raport zawierający rekomendacje zmian wraz z priorytetyzacją ich realizacji. Podczas audytu marketingowego zbadane natomiast zostały działania content oraz e-mail marketingowe, social media, marketing automation i komunikacji on-site.

prestashop moduł promocji drogeria pigment

Design eCommerce obok którego nie przejdziesz obojętnie

To, co rzuca się w oczy jako pierwsze, to niebanalny design z miejsca przywodzący na myśl branżę w jakiej operuje marka. Pudrowa kolorystyka, magentowe stickery na banerach i miniaturach produktowych oraz wykończeniu innych elementów sklepu, wysokiej jakości, estetyczne zdjęcia. Wszystko to nie pozostawia wątpliwości, że użytkownik wszedł na stronę sklepu internetowego działającego w branży beauty. Oprócz dużego slidera na stronie głównej znajdują się również atrakcyjne odnośniki do kluczowych dla sklepu kategorii. W dalszej części main page znajdują się moduły promocji, bestsellerów, nowości i wyprzedaży (z opcją wyróżnionego "super produktu"). W przypadku modułu promocji możliwy jest wybór kategorii, z której to prezentowane są produkty w sliderze (np. włosy, twarz, ciało, makijaż, higiena jamy ustnej).

Zaawansowana nawigacja i architektura informacji

Sklep internetowy Drogerii Pigment na platformie PrestaShop wyposażony jest w dwa, warte odnotowania, nietypowe rozwiązania nawigacyjne w menu. Pierwszym z nich jest możliwość dotarcia do danego produktu aż 3 ścieżkami. Po kliknięciu w kategorię "Marki" otrzymujemy dostęp do wyszukania producenta poprzez indywidualną wyszukiwarkę, listing alfabetyczny oraz wyróżnione najpopularniejsze marki w Drogerii Pigment. Drugi to kategoria "Rozwiązania" w menu. Dzięki temu elementowi nawigacji możliwe jest wyświetlenie produktów dedykowanych danej potrzebie użytkownika - np. włosy suche i puszące, skóra sucha itd.

grafika drogeria pigment blog
kategoria w sklepie drogerii pigment

Marketing on-site

E-sklep Drogerii Pigment jest wręcz naszpikowany rozwiązaniami wspierającymi marketing i sprzedaż, które jednocześnie nie zaburzają użyteczności, designu oraz ścieżki zakupowej klienta. U dołu strony głównej zauważyć można np. moduł odsyłający do najnowszego filmu Drogerii na kanale YouTube wraz z miniaturami produktów występujących w materiale. Pod wspomnianym modułem znajdują się nowe artykuły blogowe, podgląd najnowszych postów na Instagramie oraz slider z opiniami klientek, który dodaje sklepowi wiarygodności (efekt tzw. "social proof"). Wróćmy jeszcze na chwilę do bloga Pigmentu. Po przejściu w tę zakładkę zobaczymy nie tylko grafikę artykułu, tytuł i skrócony opis, ale również odnośniki do produktów, o których mowa w tekście. Sprzedaż wspierają również moduły cross sellingowe i up sellingowe, takie jak np. wizualizacja kwoty, która pozostała do otrzymania darmowej dostawy. Sklep umożliwia również tworzenie list zakupowych (wishlists) z indywidualnymi nazwami.

podgląd bloga drogerii pigment

Wdrożenie sklepu internetowego Drogerii Pigment na platformie PrestaShop

Efektem naszych prac jest piękny i funkcjonalny sklep internetowy wdrożony na platformie PrestaShop. Odpowiada on precyzyjnie charakterystyce branży, jak również potencjalnych klientów. Dzięki audytowi komunikacji wpisuje się on w ogólną strategię marki, co jest niezwykle istotne w perspektywie konkurencyjności sektora beauty.

Sprawdź efekty naszej pracy TUTAJ . Mamy nadzieję, że zrobisz nieskrępowane i szczere "WOW!"

Nasza praca w trzech słowach:

Efekt WOW eCommerce