Nowe oblicze rynku artykułów reklamowych w eCommerce

Firma GoodGifts to jeden z liderów polskiego rynku artykułów reklamowych. Miano to uzyskała dzięki wysokiej jakości realizowanych usług, szerokiemu wachlarzowi oferowanych produktów i przede wszystkim - błyskawicznej reakcji na potrzeby klientów. Dbając o komfort i zadowolenie zamawiających, a jednocześnie chcąc odciążyć dział handlowy, GoodGifts zlecił nam wdrożenie nie tylko atrakcyjnej wizualnie, ale przede wszystkim użytecznej platformy eCommerce B2B opartej na PrestaShop. Ponieważ jest to często pierwsze miejsce styku klienta z marką, musiała ona wyróżniać się na tle konkurencji i sprawić, że klient nie tylko dokona zamówienia, ale również...z przyjemnością do tegoż e-sklepu wróci.

logo sklepu internetowego b2b goodgifts
strona główna sklepu internetowego goodgifts

Platforma eCommerce B2B - rewolucja w obsłudze klienta

Od początku swojej działalności GoodGifts chciało wyróżniać się nie tylko jakością, ale przede wszystkim tempem reakcji na złożone zapytania ofertowe i szybkością realizacji zamówienia. Wraz z rozwojem biznesu, tradycyjne sposoby obsługi klienta przestały być wystarczające, dlatego firma zdecydowała się na usprawnienie tego procesu i odciążenie działu handlowego, jak również ułatwienie złożenia zamówienia i maksymalne doprecyzowanie spływających zapytań ofertowych. Posłużyć temu miała rozbudowana, profesjonalna platforma eCommerce B2B, którą mieliśmy przyjemność zrealizować dla tej wyjątkowej na rynku artykułów reklamowych firmy. W branży tej kluczowa jest lojalność klienta, dlatego musieliśmy zadbać również o zachęcający design oraz wyposażyć platformę w wiele funkcjonalności związanych z marketingiem on-site, systemami rabatowymi oraz narzędziami ułatwiającymi skompletowanie zapytania ofertowego.

kategorie produktów sklepu internetowego goodgifts

Rozpoznanie rzeczywistych potrzeb i oczekiwań klienta sklepu internetowego

Ze względu na fakt, że platforma eCommerce B2B GoodGifts miała być nie tylko standardowym sklepem internetowym, ale również codziennym narzędziem pracy handlowców firmy, przeprowadziliśmy dogłębne warsztaty zbierania wymagań i oczekiwań. Odbyły się one nie tylko w obecności zarządu przedsiębiorstwa, ale również działu sprzedaży, ponieważ platforma miała służyć przede wszystkim jemu, a dodatkowo nikt tak dobrze nie zna klientów GoodGifts, jak właśnie przedstawiciele obsługi klienta i handlowcy firmy. Po zebraniu precyzyjnych informacji o odbiorcach produktów GoodGifts, jak również o potrzebach i oczekiwaniach względem platformy eCommerce, przeszliśmy do analizy danych zastanych dotyczących zachowań klientów i ich preferencji. Na tej podstawie przeszliśmy do tworzenia map i makiet platformy eCommerce B2B.

Użyteczność w sprzedaży internetowej B2B

Już strona główna GoodGifts wyposażona jest w kilka ciekawych rozwiązań, które pozytywnie wpływają na sprzedaż artykułów promocyjnych. Na uwagę zasługuje choćby menu kategorii produktowych oraz wyszczególnione nowości i bestsellery. Zdecydowanie bardziej widowiskowe i funkcjonalne elementy wprowadzone zostały bezpośrednio na stronie kategorii i karcie produktu. Ze względu na specyfikę towaru i konieczność umożliwienia jego dostosowania do potrzeb już na etapie ofertowania, każdy widok produktu na listingu zawiera najważniejsze cechy artykułu - cenę minimalną, kolor i 3 najważniejsze atrybuty. Oprócz tego, każda strona kategorii zawiera czytelną instrukcję przygotowania produkt pod ofertę, jak również filtry umożliwiające łatwe znalezienie poszukiwanych, nietypowych artykułów.

platforma ecommerce b2b karta produktu PrestaShop
koszyk w sklepie internetowym goodgifts



Karta produktu i koszyk w platformie eCommerce GoodGifts

Karta produktu w sklepie internetowym GoodGifts wyposażona jest w kreator, dzięki któremu w 4 krokach klient może dostosować artykuł do swoich potrzeb i dodać go do zapytania ofertowego. Kreator obejmuje wybór koloru, ilość zamawianych sztuk w danym rozmiarze (w tym kroku wskazane są progi cenowe oraz stany magazynowe), sposób znakowania (ilość kolorów logo, typ nadruku/haftu), miejsce nadruku (ze schematem zadruku produktu) z możliwością wgrania swojej grafiki do kreatora. Poniżej znajduje się precyzyjny opis wraz ze specyfikacją, opcje znakowania i szczegóły dostawy.

W koszyku klient znajdzie podsumowanie swojego zamówienia wraz z osiągniętym progiem rabatowym, podglądem dodanego do każdego z produktów komentarza oraz opcjami dostawy ze szczegółami ich kosztów. Ostatnim krokiem jest możliwość automatycznego przesłania zamówienia do GoodGifts, które przystąpi do tworzenia wizualizacji, lub przesłanie oferty na e-mail, dzięki czemu można pokazać ją innym, decyzyjnym podmiotom w firmie przed złożeniem zamówienia.

Dodawanie logo kreator sklepu internetowego

Innowacyjne rozwiązania dla PrestaShop

Jednym z głównych wyzwań projektu było odtworzenie skomplikowanego mechanizmu kalkulatora na karcie produktu współdziałającego z integracjami z kilkoma zewnętrznymi dostawcami towarów. By zapewnić odpowiednią szybkość działania i jakość oraz odtworzyć skomplikowaną logikę działania kalkulatora, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie Vue.js do generowania warstwy front-end. Tym samym naszemu zespołowi developerskiemu udało się skutecznie zintegrować PrestaShop z tą nowoczesną bibiloteką JS, co pozwala nam na tworzenie praktycznie każdego dedykowanego rozwiązania, które może wesprzeć platformę eCommerce.

Platformę eCommerce B2B GoodGifts na platformie PrestaShop można zobaczyć w pełnej krasie TUTAJ

Nasza praca w trzech słowach:

Nowe oblicze GoodGifts