Dobre Wina
Sieć sklepów z winami i programem lojalnościowym
Informacje o projekcie
Typ: Fashion
Zakres prac: Projektowanie Ux, Wdrożenie, Support,
Zobacz onlineWyzwanie
Sprzedaż alkoholu w internecie ma swoje ograniczenia, które należy uwzględnić na etapie projektowania sklepu. Poza platformą eCommerce, kluczowym było przygotowanie programu lojalnościowego Klub dobrewina.pl dla dotychczasowych i nowych klientów.
Działanie
Zrealizowaliśmy nowy sklep internetowy na PrestaShop 1.7 (migracja z PrestaShop 1.3) oraz aplikacje do obsługi programu lojalnościowego (Symfony + Vue.js), a także szereg dedykowanych modułów - ofertówki, cenówki, zaawansowaną wyszukiwarkę win.
Wynik
Dzięki modernizacji i unowocześnieniu sklepu (zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej) klient odnotował znaczny wzrost sprzedaży, a także zyskał możliwość dalszego rozwoju sklepu będącego także centrum programu lojalnościowego i realnym wsparciem sprzedaży w sklepach stacjonarnych.
O projekcie
Początek - wersja MVP
Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę, klient miał mocno rozbudowany sklep na bardzo starej wersji PrestaShop (1.3). Posiadał tam szereg dedykowanych modułów (m.in. program lojalnościowy, narzędzie do generowania "cenówek" w sklepach stacjonarnych, narzędzie do przygotowywania ofert hurtowych). Jednak w dzisiejszych czasach przy dynamicznie zmieniających się technologiach (za którymi podąża również silnik PrestaShop) utrzymanie tak starej wersji systemu było niemożliwe (w Waynet działamy głównie na wersji 1.7, stopniowo odchodzimy od sklepów na 1.6). Dlatego zapadła decyzja o budowie nowego sklepu - konieczne było odwzorowanie kluczowych funkcjonalności, redesign i migracja danych. Projekt został podzielony na dwa etapy - uruchomienie MVP nowego sklepu (niezbędna wersja do zastąpienia starej platformy), a następnie stopniowe przenoszenie innych funkcjonalności oraz tworzenie nowych. Przez pewien czas od uruchomienia nowego sklepu utrzymywany był jeszcze (do potrzeb wewnętrznych) stary sklep.
Klub dobrewina.pl
Program lojalnościowy Klub dobrewina.pl wraz z mechanizmem RabatBack! to jeden z najbardziej skomplikowanych systemów lojalnościowych, jakie przyszło nam tworzyć. Program łączy zakup klientów online i w sklepach stacjonarnych - klienci zdobywają za nie punkty, za które raz na pół roku generowane są bony zniżkowe do wykorzystania w kolejnym kwartale (bon również można wykorzystać offline i online). Jednocześnie klient może zrezygnować z bonu i zgromadzone środki przekazać poprzez Dobre Wina na wybraną organizację pożytku publicznego. Ze względu na uczestnictwo w programie lojalnościowym sklepu internetowego oraz sklepów stacjonarnych (w tym franczyzowych), konieczne było stworzenie odpowiedniego mechanizmu do rozliczeń między poszczególnymi podmiotami oraz dedykowanego panelu dla pracowników (w postaci aplikacji na frameworku Symfony zintegrowanej z PrestaShop) do zarządzania programem lojalnościowym i jego uczestnikami.
Zaawansowana wyszukiwarka
W sklepie dobrewina.pl została zaprojektowana i wdrożona dedykowana wyszukiwarka win. Niezależnie czy jesteśmy laikami w tej kwestii (i chcemy dobrać wino do jedzenia), czy fanami wina, którzy szukają konkretnego rocznika czy szczepu, wyszukiwarka pomoże zapoznać nam się z ofertą dobrewina.pl i znaleźć idealny trunek. Polecamy https://dobrewina.pl/module/nvc_wnet_advancedsearch/searchform !
Classicwines.pl
W ramach rozwoju biznesu klient zdecydował się uruchomić osobną markę pod sprzedaż wybranego asortymentu win - a więc dodatkowy sklep Classicwines.pl. Dodatkowy sklep zintegrowany jest z dobrewina.pl - klient posiadając konto na jednym z nich, może składać zamówienia na drugim, a nawet łączyć produkty z obu sklepów w jednym zamówieniu! Oczywiście program Klub dobrewina.pl również obejmuje nowy sklep Classicwines.pl :)
Przekonały Cię nasze realizacje?