Uznana marka modowa z niesłabnącymi ambicjami

Aryton to jedna z najpopularniejszych ekskluzywnych marek odzieżowych w Polsce, której historia sięga już przeszło 25 lat. Dzięki nowoczesnym projektom i materiałom najwyższej jakości, marka zdobyła uznanie wśród najbardziej wymagających klientek. Kolekcje Aryton z roku na rok zyskują aprobatę coraz większego grona kobiet. O popularności brandu może świadczyć chociażby ciągle rozwijająca się sieć butików - 28 salonów w całej Polsce. To wszystko dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii i działaniom marketingowym prowadzonym poprzez różne kanały komunikacji. Firma kładzie szczególny nacisk na systematyczną optymalizację i poprawę efektywności na stronie www oraz w sklepie internetowym. Właśnie z tego powodu do grona naszych stałych klientów modnym krokiem weszła ta znana i lubiana polska marka.

logo sklepu internetowego fashion
Sklep moda PrestaShop ecommerce

Po pierwsze - użyteczność

Celem realizowanego projektu była poprawa użyteczności i efektywności sklepu internetowego oraz wprowadzenie usprawnień związanych z procesem zakupowym. E-sklep musiał spełniać wymagania nie tylko właścicieli, ale przede wszystkim klientek, dlatego re-design i wdrożenie e-commerce na nowej platformie PrestaShop 1.6 poprzedzone zostało szczegółową analizą UI/UX. Wykonaliśmy audyt ekspercki prowadzony metodą wędrówki poznawczej i analizy heurystycznej sklepu. Dzięki kompleksowym badaniom UX rozpoznaliśmy nie tylko błędy na pojedynczych podstronach, ale również utrudnienia w realizacji zadania (finalizacji zakupu) w ramach całego procesu poruszania się po stronie sklepu internetowego. Było to możliwe dzięki analizie danych i ruchów użytkowników w e-sklepie (heat & click maps), czego konsekwencją był szeroki user-centered redesign.

mapy ciepła sklepu internetowego ux audyt Aryton

Cel - przejrzystość, wygoda i prosta droga do wirtualnej kasy

Dzięki trafnemu rozpoznaniu kluczowych błędów, postawiliśmy hipotezy do weryfikacji podczas analizy ruchów na stronie użytkownika. Zaowocowało to szerokimi zmianami w architekturze informacji i w wyglądzie strony. Począwszy od formularza rejestracji, poprzez wielkości prezentowanych zdjęć, możliwość szybkiego podglądu i wykorzystanie schowka, aż na ścieżce zakupowej skończywszy usprawniliśmy działanie dodając nowe i poprawiając stare funkcje. Wyeliminowaliśmy błędy, nadając serwisowi charakter intuicyjnego i prostego w obsłudze. Analiza konkurencyjnych firm i ich działań, pozwoliła na zaobserwowanie specyficznych w branży trendów i rozwiązań, co usprawniło proces przeprojektowywania informacji w sklepie i wdrażania nowej funkcjonalności serwisu.

Przedstawienie produktów

Dzięki rozbudowanym filtrom znajdującym się na liście produktów, klientki są w stanie szybko zawęzić obszar swoich poszukiwań do najbardziej interesujących ich części garderoby. Wyboru można dokonać ze względu na rozmiar, kolor, tkaninę i przeznaczenie. Modyfikowalny jest również sposób wyświetlenia produktów na stronie - zdjęcia możemy oglądać z perspektywy samego produktu lub tego, jak wygląda on na sylwetce.

Open Source PrestaShop 1.6 karta produktu
karta produktu w sklepie internetowym patrizia aryton

Opis produktu

Karta produktu zawiera komplet informacji, których mogą oczekiwać klientki w procesie decyzyjnym dotyczącym zakupu. Oprócz klasycznych, powiększalnych zdjęć produktów, na karcie znajdują się dostępne kolory i rozmiary oraz szczegółowy opis zawierający skład materiałowy wybranej części garderoby. Z podstrony uzyskamy również wskazówki dotyczące pielęgnacji oraz dostępności produktu w poszczególnych sklepach stacjonarnych. Dzięki temu zabiegowi sklep internetowy wspiera sprzedaż w butikach oraz umożliwia przymierzenie stroju przed jego ostatecznym zakupem - niezależnie czy metodą on-line, czy off-line.

kreator PrestaShop dla branzy fashion

Dedykowany moduł “szycie na miarę”

Sklep internetowy Aryton wyposażony został również w dedykowany moduł szycia na miarę. Całość realizacji możesz zobaczyć tutaj - Zobacz online

Nasza praca w trzech słowach:

Modny wymiar skuteczności

Od początku naszych wspólnych działań mogliśmy liczyć na zrozumienie naszych potrzeb, głęboką analizę wymagań, konstruktywne wnioski i rzetelną realizację projektów. Wszystkie te aspekty skutkują kolejnymi pomysłami wpierającymi dalszy rozwój naszych działań w zakresie e-commerce oraz pozwalają na rekomendowanie firmy Waynet jako solidnego partnera, z którym warto wiązać działania biznesowe.

Justyna Sobierajska-Gardzińska
e-commerce marketing manager