Efekciarnia
Re-design i wdrożenie PrestaShop 1.7
e-sklepu Efekciarnia
Informacje o projekcie
Typ: B2BFashion
Zakres prac: Projektowanie Ux, Wdrożenie, Support,
Zobacz onlineWyzwanie
Projekt, który rozpoczęliśmy z Efekciarnią miał jeden ważny warunek - musiał być realizowany w myśl zasady “mobile first”. Oczywiście cały proces przebiega analogicznie do tego “standardowego” z tą jednak różnicą, że nasze działania mocno skupione zostały na wersji pod urządzenia mobilne.
Działanie
Re-design istniejącego sklepu, pozwolił na rozpoczęcie prac od zebrania i analizy danych. Klient również miał pewną świadomość tego, co się nie działa, powoduje problemy dla użytkowników i co konkretnie musi zostawić poprawione w nowym projekcie.
Efekt prac
Cały proces projektowy zakończył się wdrożeniem i uruchomieniem zoptymalizowanej platformy sprzedażowej, która świetnie wypada w raportach. Ciągła praca nad rozwojem e-sklepu doskonale wpisuje się w myśl projektowania dla użytkownika.
O projekcie
Start projektu, czyli od czego zaczęliśmy prace
Efekciarnia z miesiąca na miesiąc umacnia swoją pozycję na rynku, a co za tym idzie - potrzebuje nowych narzędzi sprzedażowych. Przestarzały design, problemy z funkcjonowaniem e-sklepu i zamówieniami, przyczyniły się do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian. Gruntownych zmian. Należy też wspomnieć, że niedogodności dla użytkowników było wiele - wolno działająca strona, nieczytelne treści, trudności ze złożeniem zamówienia na urządzeniu mobilnym i wiele więcej. Przy tak dynamicznym rozwoju sprzedaży online nie można dopuścić do tego rodzaju błędów. Aby lepiej poznać markę, jej wizje i potrzeby wybraliśmy przeprowadziliśmy warsztaty biznesowe z Klientem. Podczas kilkugodzinnej sesji zbierania wymagań omawialiśmy każdy aspekt działania firmy - produkt, użytkowników, marketing, plany i harmonogram prac - bez tego nie mogliśmy ruszyć z projektem. Każda informacja zdobyta w trakcie trwania projektu pozwalała nam na opracowanie rozwiązań odpowiadających na potrzeby biznesu, użytkowników z jednoczesnym uwzględnieniem technologii - PrestaShop 1.7.
Analiza konkurencji i trend research W głowie zawsze pojawiają się pierwsze pomysły i plany, ale są to jedynie zarysy właściwego projektu. Dla lepszego zrozumienia branży ważnym elementem jest analiza rynku - w tym wypadku pod lupę poszło kilka popularnych e-commerce z branży, w której działa Klient. To w jaki sposób pokazują produkt, jakie informacje udostępniają użytkownikom, jak kategoryzują produkty itp., pomaga w organizacji treści, stworzeniu architektury informacji i pierwszych szkiców. Co jest popularne teraz? Co już dawno przestało być popularne? Co będzie aktualne w następnych sezonach? To pytania przed którymi stoi dział projektowy. Przestarzały design to jeden z argumentów za wdrożeniem nowego sklepu online - musieliśmy opracować projekt, który będzie aktualny teraz i za kilka lat.
Makiety i projekt graficzny Podstawę projektowania stanowił brandbook marki - opracowany przez klienta przed re-designem e-sklepu. Spójna identyfikacja wizualna to podstawa. Bazując na zebranych do tego momentu trwania projektu informacji powstało kilkadziesiąt widoków makiet. Wykorzystujemy do tego narzędzie Adobe XD. Po kolejnych warsztatach z klientem, na których omówiliśmy dotychczasowy efekt prac nadszedł czas drobnych modyfikacji i projektowania graficznego.
Karta produktu, koszyk - nasze sposoby na eComemrce
Biorąc pod uwagę jak ważna jest karta produktu dla odwiedzającego sklep internetowy, projektując ją skupiliśmy się na dokładnym rozmieszczeniu najważniejszych elementów. W przypadku Efekciarni, gdy oferta e-sklepu jest szeroka, a różnorodność produktów bardzo duża, musieliśmy zaproponować rozwiązanie, które będzie odpowiednie dla każdego rodzaju produktu. Najlepszym rozwiązaniem okazało się stworzenie kilkunastu sekcji, które nasz Klient może z poziomu back office’u z łatwością włączać i wyłączać w ramach potrzeb. Do tych sekcji należy np. tabela z danymi technicznymi, materiały video ( jeden lub kilka), opis tekstowy, materiały do pobrania, sekcje cross i up-sellingowe itp. Aby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po sklepie, zaproponowaliśmy również przechodzenie między wariantami - np. kolorami czy rozmiarami produktu. Równie ważna jest prowadzona z klientem komunikacja, dlatego też sklep obfituje w potrzebne treści. Klient docelowy może przeczytać o czasie i kosztach dostawy wybranego produktu, czasie zwrotu, gwarancji czy dacie ponownej dostępności oferty. Użytkownik dostaje również informacje o dokładnej kwocie jaką oszczędza korzystając z promocji, a sama promocja jest uzupełniona o licznik. Dodatkowo, jeśli znalazł w Internecie tańszą ofertę - może podjąć z marką negocjacje ceny. Nie sposób również pominąć umieszczenia wszelkiego rodzaju informacje będących tak zwanym ‘social proof’ - czyli dowodem społecznym. Zalicza się do nich komunikaty typu “XXX użytkowników kupiło dany produkt” albo sekcja z opiniami o produkcie. Na uwagę zasługuje również funkcjonalność, która jest odpowiedzią na model biznesowy marki i dotyczy rozdzielonej dostawy za zamówione produkty. Szeroka i różnorodna oferta, zróżnicowana waga i format produktów (np. kanapa vs wiadro farby) oraz zmienny czas produkcji, wymuszają dzielenie jednego zamówienie na kilka form dostawy. Użytkownik, na każdym etapie zamówienia, otrzymuje odpowiednie komunikaty, aby proces zakupowy, w którym bierze udział był dla niego intuicyjny.
Przekonały Cię nasze realizacje?