Waynet
Język:
pl

Haka Shoes

Połączenie miłości do butów z pasją do sprzedaży internetowej

Informacje o projekcie

Typ: B2BFashion

Zakres prac: Projektowanie Ux, Wdrożenie,

Zobacz online

Wyzwanie

Jak przekonać Klienta do nowej marki w branży fashion i wzbudzić w nim zaufanie? W jaki sposób dotrzeć do użytkownika i udowodnić mu, że produkt jest doskonały jakościowo, wyjątkowy i ponadczasowy? Jak dokonać tego w sklepie internetowym? W jaki sposób radzi sobie konkurencja i w czym marka może być od niej lepsza? Na te i wiele innych pytań musieliśmy odpowiedzieć w sposób, który z łatwością trafi do klienta docelowego.

Działanie

Aby sprostać wyzwaniu zaczęliśmy pracę od podstaw, czyli od zebrania najważniejszych informacji o firmie i wartości, którymi się kieruje. W ten sposób ustaliliśmy, jak chcemy, aby HakaShoes był odbierany w Internecie i jakie wrażenie miał wywierać na użytkownikach. Obrany został kierunek, w którym marka miała kojarzyć się głównie z elegancją i wysoką jakością. Produkt miał przemawiać za siebie. 

Wynik

Efektem prac było stworzenie projektu, który obfitowałby w treści budzące zaufanie (oczywiście nie pomijając UX-owych i sprzedażowych aspektów e-sklepu). Komunikaty wzbudzające zaufanie, treści uzupełniane o ikonografię, łatwa ścieżka zakupowa. Całość uzupełniona o dobrej jakości zdjęcia i szczegółowe opisy na karcie produktu to kolejne działania, które miały zadziałać na plus dla nowej marki. 

O projekcie

Start projektu HakaShoes

Jak sama marka pisze o sobie: “HAKA Shoes powstało z poszanowania do tradycji, lokalnego rękodzieła oraz pasji do butów. Nasze buty tworzymy w samym sercu obuwniczego rzemiosła – w zakładach szewskich prowadzonych od pokoleń przez mistrzów w swoim fachu.” Celem naszych działań było stworzenie sklepu internetowego dla nowopowstałej marki w branży fashion. Zaczynając od zera, do zaprojektowania były makiety, projekt graficzny, sposób komunikacji, architektura treści oraz samo działanie e-sklepu. Brak konieczności migracji z poprzedniej platformy pozwolił na swobodniejsze działanie, chociażby pod względem tworzenia samych opisów produktu. Na pierwszych warsztatach biznesowych ustaliliśmy (mniej więcej) w jakim kierunku chcemy iść, poznaliśmy cel Klienta i jego największe obiekcje. Wraz z rozwojem prac nad platformą, kierunek działań stawał się coraz jaśniejszy, aby na koniec projekt był dokładnie tym, czego Klient oczekiwał. Chyba nie musimy mówić, że to kolejna nasza realizacja, z której jesteśmy dumni? Oczywiście wykorzystaliśmy do tego platformę PrestaShop w wersji 1.7. 

W służbie użytkownikowi! 

Prace rozpoczęliśmy standardowo od analizy konkurencji i benchmarków. Tworzenie projektu od A do Z niesie ze sobą pewne wyzwania. Standardowo, w pierwszej kolejności zbieramy dane, które pozwalają nam poznać zachowania użytkowników, ich potrzeby oraz wątpliwości. Najczęściej wykorzystujemy do tego narzędzia śledzące, typu HotJar, a następnie analizujemy nagrania wizyt czy mapy ciepła. Wiemy też, jak do tej pory użytkownicy dokonywali zakupów w Internecie i na co zwracali uwagę. W przypadku tego projektu, musieliśmy się w głównej mierze oprzeć o benchmarki, konkurencję, dobre praktyki UX-owe i przełożyć to na potrzeby naszego Klienta i jego produktu. Na szczęście praca ze świadomym Klientem nie ogranicza naszych działań, jako agencji. Zaraz po uruchomieniu sklepu internetowego i zdobyciu odpowiedniego ruchu na stronie, możemy skorzystać z narzędzi, które pozwolą nam na zebranie danych. Ich analiza i odpowiednio przygotowane raporty są doskonałym materiałem do ciągłych prac nad optymalizacją e-sklepu. Nie chcemy wróżyć z fusów i daleko nam od mówienia, że “my wiemy najlepiej”. Ciągła praca nad platformą, wprowadzanie nowych funkcjonalności, optymalizacja pod mobile, supportu - to kilka z działań, które pozwolą na nie pozostanie w tyle za konkurencją.

Karta produktu w sklepie internetowym 

Jak zachęcić użytkownika do podjęcia świadomej decyzji zakupowej? Najlepszym sposobem jest przedstawienie mu wszystkich korzyści, jakie niesie ze sobą produkt. Dodatkowo, jeżeli mamy do czynienia z produktem z wyższej półki, nieco droższym od standardowego, to kluczowe jest wyjaśnienie, co stoi za daną ceną. Karta produktu to swoiste połączenie instrukcji obsługi produktu z pracownikiem sklepu stacjonarnego. Informacje tam zawarte powinny być na tyle wyczerpujące i pomocne, jak pomocny mógłby być sprzedawca w sklepie fizycznym. Więc na co postawić na karcie produktu w sklepie internetowym? Oczywiście na zdjęcia - możliwość obejrzenia produktu z różnych stron (popularne teraz 360 stopni), pod różnym kątem, z różnej perspektywy. Co więcej - szczególnie ważne w przypadku branży fashion - zdjęcia aranżowane. To kolejne rozwiązanie na plus dla osoby, która nie wie czego szuka lub nie jest w stanie sobie wyobrazić produktu “w użyciu”. Co jeszcze może być pomocne? Brak konieczności mozolnego przeszukiwania oferty e-sklepu w celu znalezienia innych wersji kolorystycznych produktu, a w zamian za to łatwy dostęp do wariantów kolorystycznych już poziomu karty głównego produktu. Przełączanie się między wariantami kolorystycznymi to znaczna oszczędność czasu dla użytkownika. Nie możemy również zapomnieć o produktach tymczasowo niedostępnych. Powiadomienie o ponownej dostępności produktu to rozwiązanie, które pozwala na kontakt z zainteresowanym użytkownikiem, nawet jeśli obecnie nie ma dla niego produktu, który potrzebuje. Podanie maila, a następnie wysłanie wiadomości systemowej, gdy produkt będzie ponownie dostępny to ten rodzaj komunikacji, który jest korzystny dla dwóch stron. Użytkownik nie musi co chwila sprawdzać, czy produkt wrócił na stan magazynowy, a sklep może podtrzymać kontakt z zainteresowanym. Wszystko to dzieje się automatycznie, bez nadprogramowego wysiłku obsługi e-sklepu. Treści w sklepie internetowym powinny być przedstawione w sposób czytelny i łatwy do skonsumowania. Długie bloki tekstu mogą nie być zachęcające. W tworzeniu treści dla Internetu warto pamiętać o wypunktowaniach, listach i ikonografice. Najważniejsze treści należy przedstawiać w sposób lekki - taki też cel przyświecał naszemu projektowi. To tylko kilka z rozwiązań, które mogą ułatwić użytkownikowi zapoznanie się z produktem i podjęcie decyzji zakupowej, ale warto je mieć w swoim e-sklepie.  

Przekonały Cię nasze realizacje?

Usługi

  • B2B Prestashop
  • B2C Prestashop
  • Support i hosting PrestaShop
  • Hosting Prestashop

Adres

Waynet Sp. z o.o.

ul. Królowej Jadwigi 236

30-218 Kraków

NIP: 6762478648

Social Media

Facebook

LinkedIn

© 2024 Waynet Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone