Nowa odsłona sklepu internetowego marki jubilerskiej Sadva

Sadva to kolejna polska marka z branży jubilerskiej, z którą mieliśmy przyjemność współpracować nad stworzeniem nowej odsłony e-sklepu. Piękne produkty, których podstawą jest ‘złoto Bałtyku’ - bursztyn, to dziś już 8 unikatowych kolekcji. Niepowtarzalne wzory, unikalne i artystyczne propozycje - wszystko z myślą o kobietach, które cenią wartości takie jak piękno, determinacja, indywidualność i wewnętrzna siła.

Cel: re-design i poprawa użyteczności

Sadva z miesiąca na miesiąc umacnia swoją pozycję na rynku, a co za tym idzie - potrzebuje nowych narzędzi. Przestarzały design, problemy z funkcjonowaniem e-sklepu i zamówieniami, przyczyniły się do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian. Gruntownych zmian. Niedogodności dla użytkowników było wiele - wolno działająca strona, brak możliwości powiększania zdjęć, trudności ze złożeniem zamówienia na urządzeniu mobilnym i wiele więcej. Przy tak dynamicznym rozwoju sprzedaży online nie można dopuścić do tego rodzaju błędów.

Aby lepiej poznać markę, jej wizje i potrzeby wybraliśmy się do siedziby naszego klienta. Tam podczas kilkugodzinnych warsztatów zbierania wymagań omawialiśmy każdy aspekt działania firmy - produkt, użytkowników, marketing, plany i harmonogram prac - bez tego nie mogliśmy ruszyć z projektem. Każda informacja zdobyta w trakcie trwania projektu pozwalała nam na opracowanie rozwiązań odpowiadających na potrzeby biznesu, użytkowników z jednoczesnym uwzględnieniem technologii - PrestaShop 1.7.

Analiza konkurencji i trend research

Do projektu nie można zabrać się ot tak. W głowie zawsze pojawiają się pierwsze pomysły i plany, ale są to jedynie zarysy właściwego projektu. Dla lepszego zrozumienia branży ważnym elementem jest analiza rynku - w tym wypadku pod lupę poszło kilka popularnych e-commerce z branży jubilerskiej. To w jaki sposób pokazują produkt, jakie informacje udostępniają użytkownikom, jak kategoryzują produkty itp., pomaga w organizacji treści, stworzeniu architektury informacji i pierwszych szkiców. Co jest popularne teraz? Co przechodzi do lamusa? Co będzie aktualne w następnych sezonach? To pytania przed którymi stoi dział projektowy. Przestarzały design to jeden z argumentów za wdrożeniem nowego sklepu online - musieliśmy opracować projekt, który będzie aktualny teraz i za kilka lat.

Makiety i projekt graficzny

Podstawę projektowania stanowił brandbook marki - opracowany przez klienta przed re-designem e-sklepu. Spójna identyfikacja wizualna to podstawa. Na podstawie zebranych do tego momentu trwania projektu informacji powstało kilkadziesiąt widoków makiet. Wykorzystujemy do tego narzędzie UXPin lub Adobe XD. Po kolejnych warsztatach z klientem, na których omówiliśmy dotychczasowy efekt prac nadszedł czas drobnych modyfikacji i projektowania graficznego.

Strona główna i karta produktu

Strona główna to wizytówka e-sklepu. Jej estetyka i design są jeszcze ważniejsze, gdy w ofercie e-sklepu są produkty bazujące na ‘pięknie’. Stylowa biżuteria czy wysokiej klasy ubrania muszą działać na użytkownika wizualnie - tzw. kupowanie oczami w tej branży ma duże znaczenie. Dlatego też postawiliśmy na dużych rozmiarów, wysokiej jakości zdjęcia - zarówno produktowe, jak i kontekstowe. Zaprezentowanie biżuterii na modelce dodatkowo pozwala użytkownikowi wyobrazić sobie jak dany produkt wygląda ‘na żywo’. Kolejny element to przeprowadzenie kupujących przez ofertę. Marka wyszła na przeciw potrzebom użytkowników i stworzyła pomocne kategorie dopasowując biżuterię do… okazji! W łatwy sposób można znaleźć coś, co będzie idealnym rozwiązaniem do stylizacji biurowych lub wakacyjnych. Osoba, która jest zainteresowana danym produktem chce wiedzieć na jego temat jak najwięcej. Cena, materiał, szczegółowe informacje, detale - to wszystko musi znajdować się na karcie produktu. Odpowiadając na potrzebę ‘kupowania oczami’ umieściliśmy galerię produktu z opcją zoomowania - powiększanie zdjęcia (o ok. 60%) po najechaniu na niego kursorem myszki. Pozostałe elementy to podstawa przy tworzeniu dobrej karty produktu - widoczne cena i przycisk “Dodaj do koszyka”, szczegółowe informacje techniczne, opis i krótkie informacje zachęcające do złożenia zamówienia - minimalny czas dostawy, darmowa dostawa od podanej kwoty itp. Dla osób, które szukają poleceń przygotowaliśmy sekcję ‘Do kompletu’ - może znacznie przyspieszyć wyszukiwanie podobnych produktów, jednocześnie zapewniając działania cross-sellingowe.

Koszyk i karta podarunkowa

Dodanie produktu do koszyka i sfinalizowanie zamówienia musi być możliwie jak najprostsze. Bez zbędnych rozpraszaczy i skomplikowanych formularzy. Na taką prostotę postawiliśmy w sklepie internetowym Sadva. Ze względu na produkt, który nierzadko kupuje się na prezent, dodaliśmy opcję zakupu ozdobnego opakowania - tak, aby całe zamówienie było kompletne. Co jeszcze? W e-sklepie istnieje opcja zakupu karty podarunkowej - zarówno tradycyjnej, jak i e-karty. To pomaga rozwiązać kolejny problem, gdy kupujący chce kupić ‘coś’ dla drugiej osoby, ale niekoniecznie wie, co to może być. Takie małe smaczki pozwalają na trafienie do większej liczby zainteresowanych - nawet jeśli nie wiedzą, co chcą kupić - nie muszą wychodzić z e-sklepu z pustymi rękoma.. yyy koszykiem ;) A efekty można można zobaczyć TUTAJ

Nasza praca w trzech słowach:

Lekko, delikatnie - z klasą.