Dlaczego warto wybrać PrestaShop? Wady i zalety platformy.

Platforma eCommerce PrestaShop jest najpopularniejszym oprogramowaniem sklepów internetowych wykorzystywanym w Polsce. Według statystyk portalu Builtwith, opartych jest na niej przeszło 36% e-sklepów w kraju nad Wisłą. Na całym świecie z platformy tej korzysta ponad 270 000 sklepów internetowych w 195 krajach.

Czy to przypadek? Dlaczego Polacy (i nie tylko!) tak bardzo upodobali sobie właśnie francuskie rozwiązanie Open Source eCommerce? W poniższym artykule odpowiemy na powyższe pytania oraz nakreślimy najważniejsze zalety i wady platformy PrestaShop.

Platforma eCommerce PrestaShop – podstawowe informacje.

Wybór odpowiedniej platformy sklepowej dla swojego e-biznesu nie jest zadaniem łatwym. Rynek handlu elektronicznego obfituje w przeróżne rozwiązania, które prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych funkcjonalności. Rozróżniamy 3 typy platform eCommerce – SaaS (software as a service), dedicated platforms, oraz Open Source. PrestaShop należy do ostatniego z nich. Co to oznacza w praktyce? Jakie zalety i wady posiada akurat taki typ platformy dla sklepów internetowych?

Zalety platformy eCommerce PrestaShop.

Realizacje sklepów internetowych Open Source są swoistym mixem wdrożeń pudełkowych (SaaS) i dedykowanych platform. Zawdzięczają to kilku cechom, które czynią z nich elastyczne rozwiązanie dla biznesu każdej wielkości. Zaawansowanie, funkcjonalność, stabilność i wydajność sklepu zależy jedynie od umiejętności developerów, którzy odpowiadają za stworzenie i optymalizację sklepu internetowego. Poniżej przedstawiamy zalety platformy eCommerce PrestaShop.

 

1. Otwarty kod eCommerce.

 

PrestaShop działa na licencji kodu Open Source, w modelu biznesowym freemium. Oznacza to, że decydując się na to oprogramowanie, otrzymujemy pełen dostęp do kodu sklepu internetowego, dzięki czemu możemy dokonywać w nim dowolnych zmian – zarówno w wyglądzie, rozkładzie elementów oraz funkcjonalnościach, jak i w back office e-sklepu.

Dla doświadczonego developera PrestaShop tworzy jedynie ramy, które ściągają z jego barków konieczność “wynajdywania koła na nowo”. Reszta pozostaje w jego rękach i umiejętnościach, przez co PrestaShop może realizować niemal wszystkie cele i zadania, które zazwyczaj powierzane są dedykowanym sklepom internetowym.

Otwarty kod ułatwia również rozbudowane integracje z systemami zewnętrznymi – kurierami, bramkami płatności, systemami ERP, księgowymi, magazynowymi, czy marketingowymi. W wielu wypadkach dostępne są gotowe integracje z platformą działające na zasadzie “one-click integration”.

Przewagą nad wdrożeniami dedykowanymi jest czas, cena, oraz możliwość zmiany developera na każdym etapie rozwoju sklepu internetowego. W odniesieniu do rozwiązań SaaS, Open Source pozwala na większą elastyczność w dostosowywaniu sklepu internetowego do Twoich potrzeb, branży i produktów (layout, funkcjonalności, moduły, integracje). Open Source nie ogranicza, a daje pełne możliwości do rozwoju w odpowiednim kierunku!

 

 eCommerce PrestaShop - zalety platformy

2. Przyjazny użytkownikowi panel administracyjny PrestaShop. 

 

PrestaShop funkcjonuje na rynku eCommerce już od przeszło 11 lat, a nad jej rozwojem pracowało w tym czasie tysiące programistów i UX-designerów. Poskutkowało to wypracowaniem bardzo intuicyjnego, przejrzystego panelu administracyjnego, który nawet początkującym sprzedawcom nie powinien sprawiać problemów.

Nawiązując do otwartego kodu platformy, również panel administracyjny można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika oraz rozwijać zgodnie z rozrastaniem się e-biznesu.

 

3. Społeczność PrestaShop. 

 

W przypadku dedykowanych platform eCommerce, w kłopotliwej sytuacji, jesteś zdany na łaskę programistów tworzących Twój sklep. Decydując się na wdrożenie SaaS, Twój problem będzie zakolejkowany przez dział obsługi klienta, który jest często nieproporcjonalnie mały w stosunku do ilości klientów firmy wdrożeniowej, a więc ewentualna naprawa zająć może sporo czasu. Jeżeli wybierzesz PrestaShop, to całkiem prawdopodobne, że odpowiedź na swoją wątpliwość znajdziesz błyskawicznie sam. Dlaczego?

Jednym ze sloganów platformy eCommerce PrestaShop jest “WeCommerce is better eCommerce”. WeCommerce to nie mniej, ni więcej, jak społeczność osób pracujących codziennie na tym oprogramowaniu, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, poradami i tutorialami na oficjalnym forum, grupach tematycznych w portalach społecznościowych, jak również na popularnym GitHubie.

Potencjalny problem, na który natrafiłeś, z dużym prawdopodobieństwem został już przez kogoś wcześniej rozwiązany. Wystarczy poszukać lub zapytać.

Społeczność PrestaShop pozwala Ci również na znalezienie odpowiednich developerów dla projektu eCommerce, którzy mogą objąć pełną opieką i wsparciem Twój sklep internetowy.

 

4. Funkcjonalność, skalowalność i wydajność PrestaShop.

 

Już podstawowa wersja PrestaShop obfituje w funkcjonalności często niedostępne na innych, porównywalnych platformach eCommerce. Oprócz tego, dostępnych jest wiele modułów rozszerzających możliwości popularnej “Presty”. Jeżeli natomiast potrzebujesz indywidualnego modułu dla siebie, to dobry developer jest w stanie go dla Ciebie stworzyć i zintegrować ze sklepem.  

Oprócz tego, stosunek funkcjonalności PrestaShop do jej wydajności jest naprawdę imponujący. Prezentuje się znacznie lepiej niż w przypadku np. platformy Magento. Dobrze zoptymalizowany sklep internetowy PrestaShop w połączeniu z odpowiednio dopasowanym do potrzeb serwerem, owocuje w pełni stabilnym, bezpiecznym i wydajnym e-sklepem, który z powodzeniem spełni wymagania wszystkich średnich i dużych przedsiębiorców (o tym, dlaczego PrestaShop jest dobrym wyborem również dla dużych e-sklepów, pisaliśmy m.in. na oficjalnym blogu PrestaShop – sprawdź!).

Wady PrestaShop. 

Wady platformy PrestaShop są niejednoznaczne i nieoczywiste, ponieważ to, co wydaje się być wadą dla osoby niedoświadczonej i niewprawionej w sztuce programowania, dla dobrego developera będzie zaletą dającą większe możliwości rozwoju.

Jeżeli traktujesz swój sklep internetowy z należytą powagą, a nie posiadasz wysoko rozwiniętych umiejętności programistycznych lub czasu, to przygotować się musisz na pewne wydatki związane z budową i rozwojem eCommerce. O kosztach wdrożenia PrestaShop możesz przeczytać m.in. tutaj.

Decydując się jednak na profesjonalną agencję eCommerce PrestaShop, możesz liczyć na pełną funkcjonalność, stabilność i bezpieczeństwo sklepu internetowego oraz dostosowanie go do wszystkich Twoich potrzeb. Ponieważ rynek handlu elektronicznego jest niezwykle konkurencyjny, są to wartości niemal nie do przecenienia. Wiedzą o tym między innymi nasi klienci, wśród których znaleźć można takie marki, jak Reporter Young, Tatuum, Patrizia Aryton, czy MaxCom S.A. Zaufanie, którym nas obdarzyli, poskutkowało wdrożeniem indywidualnych projektów eCommerce PrestaShop i/lub pełnym supportem istniejących już sklepów.

Jeżeli również potrzebujesz wdrożyć sklep internetowy, dedykowane oprogramowanie lub platforma SaaS nie spełnia Twoich oczekiwań, albo szukasz supportu dla swojego sklepu internetowego PrestaShop, to zgłoś się do nas już dziś! Zobacz jak pracujemy i co możemy dla Ciebie zrobić!